Májusban indítja el a Hungaroton a Fotexnettel közös fejlesztésű zeneáruházát, amelyben pár száz forinttól kezdődő áron vásárolhatják meg és tölthetik le kedvenc dalaikat, albumaikat a felhasználók – jelentették be a cégek mai tájékoztatójukon. A Hungaroton Music Store másolásvédelem (DRM) nélküli zenéket árul, így a felhasználó az ott vásárolt darabokat felhasználási kötöttségek nélkül játszhatja le. A zenebolt dalai 256 kilobit/s tömörítésű MP3 fájlokban érhetők el, amelyek digitális minősége a szakértők szerint szinte megkülönböztethetetlen az eredeti felvételektől. Ezek az állományok platformfüggetlen lejátszásra készültek, így minden iPodon, iPhone-on, Macintosh és Windows számítógépen is éppúgy megjeleníthetők, mint sok más zenelejátszón.
A Hungaroton Music Store már indulásakor 2700 albumot, több mint 40 ezer dalt tartalmaz a Hungaroton 50 évre visszanyúló katalógusából, ez tartalmazza a legnagyobb magyar komoly- és popzenei szereplők alkotásait. A felhasználók rákereshetnek az előadók nevére, album- és dalcímekre. Az áruház közel egyperces belehallgatási lehetőséget is nyújt a bolt bármely dalába. A vásárlás pedig OTP-bankkártyás fizetéssel válik lehetővé.
Az új internetes zeneáruház hiánypótló eleme a kiadó internetes stratégiájának – mondta Hollós Máté, a kiadó vezérigazgatója. A katalógus hamarosan bővül a korábban soha vagy eddig csak bakelitlemezeken kiadott különlegességekkel is. Ugyanígy hagyományteremtő a sikeres albumok újrakiadásainak sorozata, amely eddig meg nem jelent, ritkaságszámba menő felvételeket tartalmaz majd.
Ezzel egy időben a Hungaroton elindítja nagykereskedelmi kiszolgálórendszerét, amelyen keresztül az online zenekereskedők egyszerűen elérhetik a teljes Hungaroton-katalógus adat- és zeneanyagát.
Pár hete jelentette be a cég, hogy a teljes zenei kínálat elérhető az Apple online értékesítő felületén, az iTuneson is. A múlt év tavaszán kezdték meg a zeneanyagok – beleértve az archív és a már forgalomban lévőket is – digitalizálását. Elsőként a legrégebbi és különleges felvételeket archiválták, majd ezt követte a különösen keresett és népszerű albumok feldolgozása. Ezzel párhuzamosan indult el a globális online értékesítés, amelyhez a cég üzleti partneréül a világ legnagyobb zeneértékesítőjét, az Apple iTunes zeneáruházat választotta.
Az iTunes Music Store zenebolt 2003-ban nyílt meg, és 2010 őszére már több mint tízmilliárd zeneszámot adtak el rajta keresztül. A Hungaroton egyéves tapasztalata, hogy az iTuneson zajló nemzetközi forgalom értékben már most meghaladja a teljes magyar letöltésekét. Az eddigi vásárlások több mint egyharmada az Egyesült Államokból, 50 százaléka az Európai Unióból származik, a fennmaradó forgalmon egyenlő arányban osztozik Japán, Kanada és Ausztrália. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.