Több ezer ügyfél fordul évente a Magyar Postához, a panaszoknak kevesebb mint fele tekinthető a vizsgálatok során megalapozottnak – közölte a Világgazdasággal a társaság. Azt ugyan nem érintette a vállalat, hogy pontosan milyen kifogásaik vannak az ügyfeleknek, de miután Budapest belvárosában és a peremkerületeken évek óta hosszú, tömött sorok és esetenként lelakott postahelyek fogadják a betérőket, vélhetően ezek adják a panaszok derékhadát.
A posta azzal is próbálja a zsúfoltságot csökkenteni és a hosszú várakozási időt rövidíteni, hogy honlapján, illetve okostelefonos alkalmazásán navigálja az ügyfeleit: közzéteszi, mely időszakokban milyen átlagos forgalomra számíthat az ügyfél. Így a posta felkeresése tervezhetővé válik – állítja a társaság. Kifejtik, hogy a rendelkezésre álló erőforrások optimális kihasználása mellett igyekeznek minden napszakban magas színvonalon kiszolgálni az ügyfeleket. Éppen ezért folyamatosan figyelemmel kísérik a forgalmi trendeket, az igénybevétel alakulását, és ahhoz igazítják az ablakoknál szolgálatot teljesítők számát. Az ügyfelek nemcsak a hivatalok ügyfélbarát kialakítását hiányolják, hanem az ügyintézés idejével sem lehetnek felhőtlenül elégedettek. Ráadásul e téren nem is látszik javulás, a legnagyobb forgalmú postákon 2016-ban ugyanis a tavalyi évhez hasonlóan alakul a várakozási idő. Ez annyit tesz, hogy egy ügyfélnek átlagosan 4 perc 7 másodpercébe került, mire elintézhette, amiért jött.
Forrás pedig lenne ezekre is, hiszen a Magyar Posta-csoport 2015-ben a terveknek megfelelően több mint hárommilliárd forintos konszolidált adózott eredménnyel zárt – ami csaknem tízszázalékos eredményjavulás az előző évhez képest –, és osztalékot nem fizetett.
Jelentős fejlesztés volt tavaly
A Magyar Posta-csoport tavaly több mint tízmilliárd forintot költött saját forrásból beruházásokra, fejlesztésekre. Tavaly megvalósult a valódi bankkártyás csekkbefizetés, a legfontosabb innovációk között pedig az okostelefonon QR-kóddal, illetve az automatáknál lehetővé tett csekkbefizetést, valamint a nonstop elérhető csomagautomata-hálózat bővítését lehet kiemelni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.