Elméletileg jövő kedden elindulhatna a negyedik mobiltelefon-szolgáltató, a Digi Kft., ugyanis 2017. március 21-ét jelölte meg a mobiltelefon-szolgáltatás megkezdésének tervezett időpontjaként a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál (NMHH). A jövő keddi start azonban bizonytalannak tűnik, hiszen a távközlési cég eddig semmi jelét nem adta az indulásnak, hiányoznak például az ilyenkor bevett marketingeszközök, a médiakampányok. Megkerestük a Digi Kft.-t is, de a cégtől nem kaptunk választ arra, hogy tartják-e a beígért időpontot.
A Digi mobiltelefon-szolgáltatást kíván nyújtani, mégpedig az egész ország területén. Már egy ideje gőzerővel építkezik: területi lefedettsége növelését segíti, hogy a törvényi előírások értelmében a cégeknek meg kell osztaniuk a többiekkel szabad toronykapacitásaikat. Ilyen irányú megkeresés érkezett a Digitől a Magyar Telekomhoz – mondta korábban lapunknak Szabó János, a Telekom vezérigazgató-helyettese. Az említett cégek a hálózati összeköttetésről is tárgyaltak. Úgy tudjuk, hasonló kéréssel a Vodafone-t és a Telenort is megkeresték. (Ez egyébként a jelenlegi szereplők között is szükséges ahhoz, hogy hívást lehessen indítani egy másik szolgáltató hálózatába.) A hálózatépítésről azért sem lehet sokat tudni, mert a Digi – üzleti érdekei védelmében – épülő mobilhálózati adatainak zárt kezelését kérte az NMHH-tól.
A közvetve állami tulajdonú MVM Net is nyitottságról nyilatkozott, a cég a közelmúltban úgy fogalmazott: ha a mobilszolgáltatók piacán megjelenő Digi Kft. terveinek megvalósításához igényt tart országos gerinchálózati kapacitásra, az MVM Net nyitott a nagykereskedelmi/társszolgáltatói együttműködésre. Az MVM Net egyébként már most is számos hazai és nemzetközi távközlési vállalattal áll nagykereskedelmi kapcsolatban.
A forgalomban lévő 11 millió SIM kártyával jellemzett hazai mobiltávközlési piac erősen túltelített, aki itt új szereplőként meg akarja vetni a lábát, annak a konkurenciától kell ügyfeleket szereznie – vélik a Világgazdaságnak nyilatkozó szakértők. Ezt teszi majd a Digi is, amely várhatóan szokása szerint agresszív hódítást tervez, vagyis olcsóságával igyekszik minél nagyobb szeletet kihasítani a meglévő piaci tortából.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.