Szakmai körökben az a hír terjed, hogy az új szabályozás miatt az Uber taxivállalatot akar létrehozni Magyarországon – értesült a Világgazdaság. A taxisok körében arról is lehet hallani, hogy az Uber már sofőröket is csábít a piaci szereplőktől.
A lapunknak nyilatkozó piaci szereplők ugyanakkor egyelőre nem látják nyomát az erős csábításnak. A City Taxi elnöke, Tamás Miklós például lapunkkal azt közölte: nem érzékeli, hogy taxisokat vinnének el tőlük. A Rádió Tele5 taxinál sem látják nyomát, hogy az Uber vezetőket csábítana hozzájuk – mondta lapunknak Horváth Csaba, az RT5 Taxi Holding Kft. ügyvezetője. Egyúttal hozzátette: a forgalmukra sincs jelentősebb hatással az Uber, talán az éjszakai rendelésben mutatkozik valamilyen hatása.
Az Uber hivatalos reakciójára ugyanakkor még a jelek szerint várni kell a nemrég elfogadott és augusztus 6-án hatályba lépő taxirendelet kapcsán. A cég korábbi közlése szerint az Uber még vizsgálja a jogszabályi változásokat, és felméri a lehetőségeket, hogy milyen módon tud megfelelni az új előírásoknak.
Az Uber, ahogyan korábban, most is hangsúlyozta, hogy szabályozáspártiak, és hisznek abban, hogy a kormánnyal együttműködve egy olyan, 21. századi megoldást tudnak kínálni Magyarországon, amely hozzájárul a városi mobilitás fejlődéséhez, a rugalmas munkalehetőségek létrehozásához és a helyi közösségek gazdasági gyarapodásához. Az Uber jelezte, hogy továbbra is elkötelezett marad Budapest és a 40 ezer helyi felhasználója iránt, akik nap mint nap megfizethető áron utaznak a városon belül az alkalmazásuk segítségével. „Egyre többen vannak azok is, akiknek a megélhetése is ezen a szolgáltatáson alapszik. Ezt látva szeretnénk az elkövetkező 18 hónapban több mint kétezer magyar számára munkalehetőséget kínálni” – érvelt a cég.
Az utóbbi időszak informatikai fejlődésének köszönhetően több, a taxizásra hasonlító vagy attóleltérő személyszállítási szolgáltatás jelent meg a piacon. Az Uber például igyekszik elkülöníteni magát a taxis szolgáltatásoktól, a Wundercar pedig – amelyet egyesek az Uberrel rokonítanak – az Ubertől, a BlaBlaCar pedig mindegyiktől különállónak tekinti magát. Utóbbi hangsúlyozza, hogy az ő tevékenységük költségmegosztáson alapuló telekocsizás, továbbra is adómentes tevékenység. Úgy tűnik, a WunderCar is ezt az utat akarja választani, és telekocsicégként definiálja magát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.