BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Taxiscéget alapíthat Magyarországon az Uber?

Szakmai körökben az a hír terjed, hogy az új szabályozás miatt az Uber taxivállalatot akar létrehozni Magyarországon – értesült a Világgazdaság. A taxisok körében arról is lehet hallani, hogy az Uber már sofőröket is csábít a piaci szereplőktől.

A lapunknak nyilatkozó piaci szereplők ugyanakkor egyelőre nem látják nyomát az erős csábításnak. A City Taxi elnöke, Tamás Miklós például lapunkkal azt közölte: nem érzékeli, hogy taxisokat vinnének el tőlük. A Rádió Tele5 taxinál sem látják nyomát, hogy az Uber vezetőket csábítana hozzájuk – mondta lapunknak Horváth Csaba, az RT5 Taxi Holding Kft. ügyvezetője. Egyúttal hozzátette: a forgalmukra sincs jelentősebb hatással az Uber, talán az éjszakai rendelésben mutatkozik valamilyen hatása.

Az Uber hivatalos reakciójára ugyanakkor még a jelek szerint várni kell a nemrég elfogadott és augusztus 6-án hatályba lépő taxirendelet kapcsán. A cég korábbi közlése szerint az Uber még vizsgálja a jogszabályi változásokat, és felméri a lehetőségeket, hogy milyen módon tud megfelelni az új előírásoknak.

Az Uber, ahogyan korábban, most is hangsúlyozta, hogy szabályozáspártiak, és hisznek abban, hogy a kormánnyal együttműködve egy olyan, 21. századi megoldást tudnak kínálni Magyarországon, amely hozzájárul a városi mobilitás fejlődéséhez, a rugalmas munkalehetőségek létrehozásához és a helyi közösségek gazdasági gyarapodásához. Az Uber jelezte, hogy továbbra is elkötelezett marad Budapest és a 40 ezer helyi felhasználója iránt, akik nap mint nap megfizethető áron utaznak a városon belül az alkalmazásuk segítségével. „Egyre többen vannak azok is, akiknek a megélhetése is ezen a szolgáltatáson alapszik. Ezt látva szeretnénk az elkövetkező 18 hónapban több mint kétezer magyar számára munkalehetőséget kínálni” – érvelt a cég.

Az utóbbi időszak informatikai fejlődésének köszönhetően több, a taxizásra hasonlító vagy attóleltérő személyszállítási szolgáltatás jelent meg a piacon. Az Uber például igyekszik elkülöníteni magát a taxis szolgáltatásoktól, a Wundercar pedig – amelyet egyesek az Uberrel rokonítanak – az Ubertől, a BlaBlaCar pedig mindegyiktől különállónak tekinti magát. Utóbbi hangsúlyozza, hogy az ő tevékenységük költségmegosztáson alapuló telekocsizás, továbbra is adómentes tevékenység. Úgy tűnik, a WunderCar is ezt az utat akarja választani, és telekocsicégként definiálja magát.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.