BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újra és újra blokkol a NAV

Nem tudják legalizálni hazai tevékenységüket a nemzetközi online sportfogadási oldalak, ezért a NAV újra és újra megpróbálná 90 napra blokkolni őket

Egyelőre kevés sikerrel blokkolja a nyár közepe óta a NAV az illegális online szerencsejáték oldalakat, a hatóság honlapjának tanúsága szerint ugyanis eddig 69 tiltó határozatot hozott a hatóság és 26 oldalt tettek elérhetetlenné, de a kifogásolt oldalak többsége ugyanúgy működik, mint korábban.

A Betclic nyitólapján például változatlanul Dárdai Pál labdarúgó szövetségi kapitány buzdít játékra mint a vezető online szerencsejátékcég nagykövete. Az adócsomag módosította a szerencsejáték-szervezési törvényt is. Ebben rögzítették, hogy a távszerencsejáték-szervezésen belül az online sportfogadást kizárólag a Szerencsejáték Zrt. végezheti.

Ebből következik, hogy a rivális oldalakat nem átmenetileg, hanem véglegesen kellene blokkolni. „A törvénymódosítások hatálybalépésétől a távszerencsejáték szervezését a sportfogadás játéktípusánál kizárólag a 100 százalékban állami tulajdonban álló Szerencsejáték Zrt. végezheti. Az internetes blokkolást a NAV határozott időtartamra, 90 napra rendeli el. A blokkolás azonban a 90 nap lejárta után ismét elrendelhető, ha folytatódik az illegális szerencsejáték-szervezés” – válaszolta lapunknak a Nemzetgazdasági Minisztérium.

Az állami társaság Tippmixpro nevű játéka eddig is szépen gyarapította a cég bevételeit, de legális rivális nélkül még biztosabb lábakon állhat az oldal, amelynek heti árbevétele az utóbbi hetekben meghaladta 400 millió forintot (a nyári foci-vb ideje alatt a legforgalmasabb hét több, mint 500 millió forint volt). A forgalmi növekedés üteme nagyjából egyezik a tavalyival, ez nagyban köszönhető az őszi Bajnokok Ligája szezonnak.

A NAV tehát újra és újra elrendeli majd 90 napra a konkurensek blokkolását, bár korábban az volt a törvényhozás célja, hogy csak azokat az oldalakat fogják elérhetetlenné tenni, amelyek elvéreznek a szigorú koncessziós pályázatokon és az állam nem köt velük koncessziós szerződést. Ilyen pályázat azonban nem lesz. Pedig korábban már a koncesszió minimális díját is meghatározták, 100 millió forint lett volna játéktípusonként és a szervező cégnek legalább 200 millió jegyzett tőkét kellett volna igazolnia.

A kormány még 2012-ben jelentette be, hogy 2013-ban az online szerencsejáték új szabályozása révén 10 milliárd forintnyi többletbevételre számít. Nem lehet oka viszont panaszra Szima Gábornak, ugyanis az idén október 17-én megnyitott Grand Casino látogatottsága felülmúlja a várakozásokat: november derekára már a 15 ezret is meghaladta a játékközpontban megfordult vendégek száma. A budapesti Tropicana 2012-ben 2,8 milliárd forint nettó árbevétellel és 80575 vendéggel zárt, 2013-ban azonban minimum megduplázta a forgalmát.

„A Grand Casino olyan lehetőségekkel rukkol elő, mint amilyen játékmódokkal a legendás Monte Carlo vagy Las Vegas termeiben találkozhatnak a vendégek. Markáns példa erre a 240 pénznyerő automata” – közölte a kaszinó. Hozzátették: a nemzetközi játékpiacon élvonalbelinek számító konstrukciókról van szó, amelyeket a világ élvonalába tartozó kaszinók tapasztalataira támaszkodva helyeztek el az 1400 négyzetméteres térben. A Nemzetgazdasági Minisztérium még áprilisában kötött koncessziós szerződést a Szima Gábor érdekeltségébe tartozó Aranybónusz 2000 Kft-vel debreceni és nyíregyházi üzemeltetési helyszínekre, valamint Andy Vajna cégével öt budapesti kaszinóra.

Az új szabályok szerint az online kaszinó- és kártyajáték szervezését is csak játékkaszinó üzemeltetésére szóló koncessziós jog jogosultja végezheti. A törvény azonban itt hagyott egy kiskaput, amely szerint egy harmadik félnek továbbértékesíthető az üzemeltetés és a koncessziódíj-fizetési jog. „Ilyenre nincs nemzetközi példa. A legnagyobbnak számító PokerStars biztosan nem akar majd a szürke zónában tevékenykedni” – mondta lapunknak Tatár Gergely, a Magyar Póker Szövetség elnöke.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.