Dittel Gábor kifejtette, szerintük a kelet-európai országok fuvarozóinak kiszorítására irányul az, hogy több nyugat-európai országban - köztük Németországban, Franciaországban, Hollandiában, Ausztriában és Norvégiában - az ottani minimálbér megfizetését kötelezővé teszik, illetve többlet adminisztrációs kötelezettségeket vezetnek be a külföldi fuvarozók számára, mindez sérti az Európai Unió szabad szolgáltatás áramlására vonatkozó alapelvét.
A sajtótájékoztatón Dittel Gábor ismertette, hogy a kelet-európai fuvarozók, köztük a magyar nemzetközi személy- és áruszállítók az Európai Unióhoz történt 2004-es csatlakozás óta folyamatosan növelni tudták piaci részesedésüket a közös piacon. Példaként említette, hogy a magyar fuvarozók az európai uniós piac 1,9 százalékát tették ki, addig ez az arány 2014-ben 4,5 százalékra növekedett.
Rámutatott: trendforduló következett be 2013-ban, amikor is több magyar árufuvarozó vállalkozás dolgozott nemzetközi piacon, mint hazain, adataik szerint 2013-ban 6650 magyar fuvarozó külföldön, 5551 pedig hazai piacon tevékenykedett, 2012 és 2016 között négy év alatt 12 ezerrel 41 810-re nőtt a nehéz gépjárművek száma, amelyen 15 ezren dolgoznak.
A sajtótájékoztatón Deli Andor, a Fidesz-KDNP európai parlamenti (EP) képviselője, az EP közlekedési és idegenforgalmi bizottságának tagja Brüsszelből skype-on beszámolt arról, hogy az Európai Parlament foglalkozott a témával, és látni lehet, a régi és az új tagállamok álláspontja eltér az ügyben. Utalt arra, hogy az Európai Bizottság lassan halad a Németország és Franciaország ellen a témában indított kötelezettségszegési eljárásban. Szerinte az Európai Unióban napirenden lévő "road packing" tárgyalása érinteni fogja a közúti fuvarozás ezen problémáját.
Füle László, a NiT Hungary elnöke elmondta, hogy a Nyugat-Európában dolgozó kelet-európai fuvarozókat állandó bírságolási veszély fenyegeti a fuvarozás szempontjából nem életszerű jelentési, adminisztrációs kötelezettség miatt is.
Dittel Gábor a sajtótájékoztatón kitért arra is, hogy a közúti fuvarozók érdekeltek a magyar logisztikai ágazat fejlődésében, ezért többpontos javaslatot dolgoztak ki, hogy Magyarország "fordítókorong" legyen az európai fuvarozásban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.