BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

35 év alatti digitális bennszülöttek

Nemzetközi felmérést készített a Travelport a szabadidős turisták utazási szokásairól. A felmérés két korosztályba sorolja az utazókat: a 35 év alatti „digitális bennszülöttek” és a 36-45 év közötti „digitális bevándorlók” csoportjába – írja a Turizmus Online.

A Travelport becslése szerint a globális közbenső szabadidős utazási piac mérete 2015-re eléri az évi 672 milliárd dollárt. A cég 2012 közepén 2500 szabadidős utazó és 1000 utazási iroda bevonásával több párhuzamosan futó tanulmányt folytatott a következő országokban: Ausztrália, Kanada, Franciaország, Németország, India, Egyesült Arab Emírségek, Egyesült Királyság és Amerikai Egyesült Államok. Az adatok begyűjtése az utazási irodáktól egy online kérdőív segítségével történt, míg az ügyfelek által szolgáltatott információk begyűjtését egy külső cég végezte el – írja a Turizmus Online.

Az internet általános elérhetősége alapvetően változtatja meg a szabadidős utazók elvárásait, követelményeit és viselkedését. Az utazók jelentős része személyes asszisztensnek tekinti az okostelefont, amely bármikor lehetővé teszi az utazással és a célállomással kapcsolatos információk elérését. Mindkét csoportban jelentős mértékben találhatók okostelefon felhasználók: a 35 év alattiak 87 százaléka, illetve a 36-45 év közöttiek 80 százaléka vagy már okostelefont használ, vagy tervezi, hogy 6 hónapon belül okostelefont vásárol.

Mindkét csoport jelezte, hogy az interneten található információ mennyisége miatt a foglalás egyre bonyolultabbá válik és hogy az összetett utak foglalását inkább ügynökökre bízzák. Míg a legtöbb agent aktívan részt vesz az útiterv összeállításában, addig az agentek fele tartja továbbra is a kapcsolatot az ügyféllel az utazás megkezdése után. A felmérés szerint a mobileszköz felhasználók 41 százaléka jelezte, hogy további promóciós ajánlatokat és reptéri információkat szeretne kapni, amíg úton van.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.