„A nyári szezonban a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. által üzemeltetett 13 fürdőt több mint 1,2 millió vendég kereste fel, melyek fele, azaz több mint 603 ezer látogató kifejezetten a strandokat választotta. A vendégek elsősorban a Dagály Strandot (185 ezer fő), a Palatinus Strandot (174 ezer fő), valamint a Római Strandot (66 ezer fő) keresték fel, azaz a fürdőzésre vágyók 70 százaléka ezt a három strandot részesítette előnyben” – közölte a Világgazdaság Online-nal a fürdőcég, amely 2013-ban több mint 850 millió forintot kíván fejlesztésre, felújításra fordítani. A korábbi években ez az összeg a 100 millió forintot sem érte el. A fejlesztések során, 2013 májusáig a Gellért Fürdőben például kibővítik a VIP masszázst, megújul a Palatinus és Római csúszdarendszerei, a Palatinus termálmedencéje, és beárnyékolják a gyermekmedencéket.
„Végéhez közeledik a Rudas és Lukács Fürdő rekonstrukciója. A fürdők 2012. október végétől megújult külsővel és új szolgáltatásokkal várják vendégeiket. A Rudas Fürdőben a legfontosabb változás a homlokzat felújítása és az előcsarnok átalakítása lesz, így lehetővé válik a vendégek átjárása az uszoda és a gőzfürdő között” – közölte a BGYH. A Lukács Fürdő pedig teljes rekonstrukción esik át, új wellness részleg, szaunavilág, fittness és kondícionáló terem, valamint játszóház épül. A standfürdők zárása eredetileg szeptember 2-a lett volna, de tekintettel a kedvező időjárásra, még szeptemberben is várják a nap és a víz szerelmeseit.
A Dagály nyári területe például egészen a hónap végéig nyitva lesz.
Országosan viszont már nem zártak ennyire jó szezont a fürdők. „Ahol fejlesztés volt, ott kis mértékben, talán 2 százalékkal nőtt a forgalom. Ide tartozik például Hajdúszoboszló, Sárvár és Bükkfürdő. Bebizonyosodott, hogy olyan beruházásokra van mindenhol szükség, amelyekkel az időjárás viszontagságai kiküszöbölhetőek. Összességében már annak is örülni kell, hogy a romló gazdasági helyzet ellenére legalább stagnál a piac” – mondta a vg.hu-nak a Vancsura Miklós. A Fürdőszövetség ügyvezető elnöke szerint az áfaemelés rontotta az ágazat jövedelmezőségét, de a SZÉP-kártya a kezdeti nehézségek ellenére július-augusztusban már sokat segített a fürdőknek.
Vancsura Miklós szerint még jobb lenne a helyzet, ha a kártya egyes alszámlái között nagyobb lenne az átjárhatóság, de így is jó esélyt lát arra, hogy 2013-ban már az üdülési csekk forgalmát is felülmúlja. A külföldi vendégekről szólva elmondta: a környező országokból idén is sokan jöttek (főleg a románok és a csehek), de jelentős aggodalomra ad okot, hogy egyre kevesebb a német vendég, ezért ott erősíteni kellene az országmarketinget. „Összességében azért elmondható, hogy a Magyar Turizmus Zrt vizek országa kampánya jó koncepciónak bizonyult” – vélekedett a Fürdőszövetség elnöke. A jövőről pedig elmondta: nem áll le a fürdőfejlesztési-bumm, hiszen jelenleg is több tízmilliárdos projektek futnak országszerte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.