BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Keresik hazánkat az osztrákok

Még mindig hazánk az egyik legfontosabb úti célja az ausztriai turistáknak, elsősorban a közelsége, könnyű elérhetősége miatt, és mert viszonylag olcsó – derül ki a Bank Austria elemzéséből. A pénzintézet szerint ugyan a forint euróval szembeni erősödése, illetve a magyar és az osztrák infláció közti különbség miatt a magyar árak euróban nézve 22 százalékkal emelkedtek az ausztriai turisták számára 2009-hez képest, a nyaralók még mindig előszeretettel választják hazánkat. A felmérés szerint Magyarország a tizedik legkedveltebb úti célja nyugati szomszédainknak, akiknek minden odahaza megkeresett 100 eurója 135 eurót ér nálunk az osztrák árak viszonylatában.

„Szemmel látható az utazási szokások megváltozása már a tavalyi adatokban is” – mondta el a Világgazdaság kérdésére Kovács Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. ausztriai kirendeltségének a vezetője, aki szerint a válság hatására az osztrák turisták inkább az olcsóbb környező államokat keresik fel, közöttük is elsősorban Magyarországot. „Ebből a szempontból 2009 volt az egyik legjobb évünk, de úgy tűnik, az idén sem lesz okunk a panaszra. Ehhez a Görögországban, illetve Thaiföldön tapasztalható bizonytalanság is számottevően hozzájárulhat” – tette hozzá Kovács Balázs.

A szakértő szerint az idei első negyedéves adatokból is kiviláglik, hogy mind a vendégek (+6,2 százalék), mind a hazai szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák számát (+9 százalék) tekintve jelentősen emelkedett az egy évvel korábbi adatokhoz képest az osztrák hajlandóság arra, hogy Magyarországra utazzanak. Különösen Dél-Dunántúl régióban mértek kiugró növekedést: itt az osztrák vendégéjszakák száma 62 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi adatokat. Ezt Kovács Balázs Pécs kulturális fővárosi címének tulajdonítja.

Ugyanakkor a szakértő szerint még nem értük el a lehetőségeink határát az osztrák piacon. „Jelenleg az MT osztrák kirendeltsége 120 ezer eurós reklámkerettel gazdálkodik, becsléseink szerint az ebből az összegből futó kampányaink 5-7 százalékkal több osztrák vendégéjszakát eredményeznek a magyar szálláshelyeken. A piacban azonban benne lenne a 20-30 százalékos növekedési lehetőség is, csak többet kellene fordítanunk marketingre” – vélekedett. VG


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.