"2014-2020 közötti uniós költségvetési időszakban 300 milliárd forintot fordíthat turisztikai fejlesztésekre Magyarország. A turizmus törvényt az Országgyűlés novemberben fogadhatja el” – válaszolta a Világgazdaság kérdésére Horváth Viktória, a Magyar Turizmus (MT) Zrt.-vel közös, szezont értékelő sajtótájékoztatóján. A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) turizmusért felelős helyettes államtitkára szerint túl van a nehezén a turisztikai ágazat, a KSH tegnap közzétett adatai alapján nemcsak a vendégek és a vendégéjszakák számában regisztráltak növekedést, hanem a szállásdíj-bevétel is növekedett az év első hét hónapjában. A kormány első olvasatban tavaly tavasszal elvetette az NGM-nek a turizmus-vendéglátás törvényhez készített előterjesztését, ezért az érintettek mindent kezdhettek újra elölről. Mint azt korábban a Világgazdaság megírta, nem dőlt el, hogyan oszlik majd meg az önkormányzatok által beszedett napi idegenforgalmi adó a helyi turisztikai szervezetek és az önkormányzatok között. Júliusban 1,1 millió vendég 6,2 százalékkal több vendégéjszakát töltött el a kereskedelmi szálláshelyeken, mint egy évvel korábban – jelentette tegnap a KSH. A szállodák szobakihasználtsága átlagosan 60 százalékos volt.
Átrendeződött viszont a piac: egyre több a brit, a lengyel és az orosz vendég, a német és az osztrák beutazó piaccal viszont változatlanul gond van. „Magas a tavalyi bázis, valamint generációs probléma is van” – vélekedett a lehetséges okokról lapunk kérdésére Horváth Gergely, a MT Zrt. vezérigazgató-helyettese.
Az NGM adatai szerint a három nyári hónapban összesen 25,9 milliárd forintot költöttek el a kártyabirtokosok turisztikai vállalakozásoknál, ami 26 százalékos növekedést jelent a tavalyhoz képest.
Az NGM adatai szerint a három nyári hónapban összesen 25,9 milliárd forintot költöttek el a kártyabirtokosok turisztikai vállalakozásoknál, ami 26 százalékos növekedést jelent a tavalyhoz képest. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.