Az MT Zrt. 2011-2012-re vonatkozó marketingstratégiájában azzal számol, hogy jövőre a kereskedelmi szálláshelyeken az ideihez képest stagnál a belföldi és külföldi vendégek és az általuk eltöltött vendégéjszakák száma, 2011-ben és 2012-ben viszont a vendégek száma 3-4 százalékkal, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma pedig 1-2 százalékkal nő.
Az idén január-szeptemberben 8,4 százalékkal kevesebb vendég, 8,4 százalékkal kevesebb vendégéjszakát töltött el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken 2008 azonos időszakához képest. A szállásdíjból származó bevételek így 7,9 százalékkal csökkentek, 100,8 milliárd forintot tettek ki.
Január-júniusban az euróban számolt turisztikai bevételek 6,9 százalékkal nőttek, 1,785 milliárd eurót tettek ki, a kiadások viszont 10 százalékkal emelkedtek 1,244 milliárd euróra. Így az egyenleg 541 millió euró többletet mutatott, ami 0,4 százalékos növekedés 2008-hoz képest.
Az idén január-szeptemberben 3,1 millió belföldi, 2,5 millió külföldi vendég összesen 14,9 millió vendégéjszakát töltött el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. A belföldi turisták száma 6,1 százalékkal esett az előző év azonos időszakához képest, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 7,6 milliót tett ki, ez 6 százalékkal csökkent 2008 azonos időszakához viszonyítva. A külföldiek száma 11 százalékkal csökkent a tavalyi év január-szeptemberéhez képest, vendégéjszakáik száma 7,3 milliót tett ki, ez 10,8 százalékos mérséklődés az előző év azonos időszakához viszonyítva.
A nemzeti turisztikai marketingszervezet 2010-2012-re vonatkozó nemzeti turisztikai marketingstratégiája szerint a társaság célkitűzése a beutazó és belföldi turizmusban egyaránt egy erős, egységes Magyarország-márka kialakítása.
A beutazó turizmusban az MT Zrt. egyebek mellett színes és összetett turisztikai országkép kialakítására törekszik, és arra, hogy a 2008-tól alkalmazott turisztikai országmárka segítségével tovább építse az ország imázsát. A cél Magyarország piaci pozícióinak erősítése a versenytársakhoz képest, a küldőországokból új piaci szegmensek felkutatása és megnyerése.
Erősíteni kívánják Budapest pozícióját Európa városlátogató turizmusában, valamint hatékonyan kívánják megjeleníteni Budapest környéke és a vidék turisztikai vonzerőit az új márka "ernyője" alatt.
Emellett bővítenék a vidéki régiók környező országokból érkező vendégeinek számát, csökkentenék a hivatásturizmus területi koncentrációját, és növelnék a vendégforgalmat az új vidéki konferencia- és incentive-helyszíneken.
A stratégia szerint egyedi arculatot alakítana ki az MT Zrt. az ország egészségturisztikai szolgáltatásainak, amelyek ismertségét tovább fokoznák, összhangban a 2013-ig szóló Országos egészségturisztikai stratégiával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.