BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sziget: idén nem lesz lazítás

Nem lazít a tavaly bevezetett válságkezelő intézkedéseken a Sziget Fesztivál szervezője: marad többek közt a szigorú költségvetés és a megerősített külföldi reklámkampány is – tudta meg a Világgazdaság Gerendai Károlytól, a Sziget Kft. ügyvezetőjétől.

A cég az idén főleg az új Stargarden fesztiváltól vár számottevő forgalombővülést.
A 390 ezres látogatószámával és 150 millió forintos nyereségével a válság dacára üzleti szempontból a tavalyi volt az eddigi legsikeresebb Sziget Fesztivál, ez talán részben azoknak a válságkezelő intézkedéseknek is köszönhető, amelyeket megléptünk” – mondta lapunknak Gerendai Károly, utalva arra, hogy a múlt évben a költségcsökkentés jegyében színpadokat vontak öszsze, állami segítséget kértek, azonban végül nem kaptak, miközben megerősített külföldi reklámkampánnyal és speciális diákkedvezményekkel próbálták fenntartani a látogatottságukat. A tavalyi siker ellenére az esemény fő szervezője az eddigi jelekből nehéz évre számít az idén. „Volt olyan szponzor, aki kiszállt, illetve sokan csökkentették a támogatásuk összegét, így új támogatókat kell szereznünk ahhoz, hogy elérjük a tavalyi szintet a szponzori pénzek tekintetében” – mondta Gerendai, hozzátéve, több céggel tárgyalnak erről. Emellett szerinte a nézőszámban is előfordulhat az idén némi visszaesés.
„Mindezek miatt gyakorlatilag kőbe véstük a Sziget költségvetését, amely nem haladhatja meg a tavalyi 2,65 milliárd forintot, csak egyetlen esetben, ha olyan nemzetközi sztárt sikerülne idehívni, aki jelentős többletlátogatót vonzana a rendezvényre” – mondta. A jegyárakat is tovább emelik az idén, 10 ezer helyett 12 ezer forint lesz a napijegy, ezzel a nézőszám esetleges visszaeséséből származó bevételkiesést kompenzálják. A Sziget teljes költségvetésének 75-80 százalékát a jegyárbevétel teszi ki, a vendéglátásból származó bevételek évek óta 5-6 százalékon állnak, a maradék pedig a szponzoroktól jön.
Az idén még nagyobb hangsúlyt helyeznek a külföldi promócióra: közvetlen reklámra körülbelül 400 ezer eurót költenek, a különböző együttműködésekkel a nemzetközi kampány értéke meghaladhatja az egymilliót. „A magyar piacban már nincs sok tartalék a Sziget szempontjából, a külföldi vendégek terén azonban még nagy a növekedési potenciál. Emellett az ő heti költésük jóval magasabb a hazai vendégekénél” – magyarázta. Ez a hozzáállás érthető is, hiszen a rendezvény helyszínének befogadóképessége korlátozott, a maximális létszám elérése után csak úgy lehet növelni a bevételeket, ha nő az egy főre eső költés. „Ennek ellenére az idén is folytatjuk a tavaly bevezetett diákkedvezményt, illetve megmarad az elővételes akció és a »hazamenős« bérletkonstrukció is, hogy ne szoruljanak ki a magyarok a rendezvényről” – tette hozzá Gerendai Károly.
Igazán nagy bevételnövekedést az idén azonban nem a Sziget Fesztiváltól, hanem egy új rendezvénytől, a júniusban megrendezendő Stargardentől vár a Sziget Kft. A június elején megrendezendő eseményen az elmúlt évtizedek legendás nemzetközi sztárjai és hazai zenekarai lépnek fel, a zenei programok mellett bor-, pálinka- és gasztronómiai fesztivál is várja az érdeklődőket. „Az eseménnyel egy kiaknázatlan piaci szegmenst, a legfizetőképesebb, 40-50 éves korosztályt célozzuk meg, eddig ugyanis egyáltalán nem volt kifejezetten a számukra kitalált fesztivál” – mondta Gerendai.
A szervező elmondása szerint a kétnapos esemény 30 ezres látogatószámnál válik nullszaldóssá, de reményeik szerint a vendégek száma a 40 ezret is elérheti. Gerendai Károly lapunknak elmondta: a soproni Volt és a zamárdi BalatonSound esetében az idén nem lesznek jelentősebb változtatások az előző évhez képest, hiszen a rendezvények jól működtek, így valószínűleg csak finomhangolásokra lesz szükség. A 2009-es szezonban egyébként a Sziget Kft. rendezvényei összesen 400 millió forint körüli eredményt termeltek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.