A cég az idén főleg az új Stargarden fesztiváltól vár számottevő forgalombővülést.
„A 390 ezres látogatószámával és 150 millió forintos nyereségével a válság dacára üzleti szempontból a tavalyi volt az eddigi legsikeresebb Sziget Fesztivál, ez talán részben azoknak a válságkezelő intézkedéseknek is köszönhető, amelyeket megléptünk” – mondta lapunknak Gerendai Károly, utalva arra, hogy a múlt évben a költségcsökkentés jegyében színpadokat vontak öszsze, állami segítséget kértek, azonban végül nem kaptak, miközben megerősített külföldi reklámkampánnyal és speciális diákkedvezményekkel próbálták fenntartani a látogatottságukat. A tavalyi siker ellenére az esemény fő szervezője az eddigi jelekből nehéz évre számít az idén. „Volt olyan szponzor, aki kiszállt, illetve sokan csökkentették a támogatásuk összegét, így új támogatókat kell szereznünk ahhoz, hogy elérjük a tavalyi szintet a szponzori pénzek tekintetében” – mondta Gerendai, hozzátéve, több céggel tárgyalnak erről. Emellett szerinte a nézőszámban is előfordulhat az idén némi visszaesés.
„Mindezek miatt gyakorlatilag kőbe véstük a Sziget költségvetését, amely nem haladhatja meg a tavalyi 2,65 milliárd forintot, csak egyetlen esetben, ha olyan nemzetközi sztárt sikerülne idehívni, aki jelentős többletlátogatót vonzana a rendezvényre” – mondta. A jegyárakat is tovább emelik az idén, 10 ezer helyett 12 ezer forint lesz a napijegy, ezzel a nézőszám esetleges visszaeséséből származó bevételkiesést kompenzálják. A Sziget teljes költségvetésének 75-80 százalékát a jegyárbevétel teszi ki, a vendéglátásból származó bevételek évek óta 5-6 százalékon állnak, a maradék pedig a szponzoroktól jön.
Az idén még nagyobb hangsúlyt helyeznek a külföldi promócióra: közvetlen reklámra körülbelül 400 ezer eurót költenek, a különböző együttműködésekkel a nemzetközi kampány értéke meghaladhatja az egymilliót. „A magyar piacban már nincs sok tartalék a Sziget szempontjából, a külföldi vendégek terén azonban még nagy a növekedési potenciál. Emellett az ő heti költésük jóval magasabb a hazai vendégekénél” – magyarázta. Ez a hozzáállás érthető is, hiszen a rendezvény helyszínének befogadóképessége korlátozott, a maximális létszám elérése után csak úgy lehet növelni a bevételeket, ha nő az egy főre eső költés. „Ennek ellenére az idén is folytatjuk a tavaly bevezetett diákkedvezményt, illetve megmarad az elővételes akció és a »hazamenős« bérletkonstrukció is, hogy ne szoruljanak ki a magyarok a rendezvényről” – tette hozzá Gerendai Károly.
Igazán nagy bevételnövekedést az idén azonban nem a Sziget Fesztiváltól, hanem egy új rendezvénytől, a júniusban megrendezendő Stargardentől vár a Sziget Kft. A június elején megrendezendő eseményen az elmúlt évtizedek legendás nemzetközi sztárjai és hazai zenekarai lépnek fel, a zenei programok mellett bor-, pálinka- és gasztronómiai fesztivál is várja az érdeklődőket. „Az eseménnyel egy kiaknázatlan piaci szegmenst, a legfizetőképesebb, 40-50 éves korosztályt célozzuk meg, eddig ugyanis egyáltalán nem volt kifejezetten a számukra kitalált fesztivál” – mondta Gerendai.
A szervező elmondása szerint a kétnapos esemény 30 ezres látogatószámnál válik nullszaldóssá, de reményeik szerint a vendégek száma a 40 ezret is elérheti. Gerendai Károly lapunknak elmondta: a soproni Volt és a zamárdi BalatonSound esetében az idén nem lesznek jelentősebb változtatások az előző évhez képest, hiszen a rendezvények jól működtek, így valószínűleg csak finomhangolásokra lesz szükség. A 2009-es szezonban egyébként a Sziget Kft. rendezvényei összesen 400 millió forint körüli eredményt termeltek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.