A végéhez közeledik az utóbbi idők egyik legnagyobb budapesti villamos- és trolibusz-járműfejlesztési beruházása. Több villamos – például a 19-es – vonalán már csak néhány apró munka, például a peronépítés van hátra. A tervezett 2017. január 31-i véghatáridő teljes mértékben tartható, hiszen a kivitelezési munkák nagy része már elkészült – közölte a Világgazdasággal a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. Határidő előtt, 2016. augusztus 28-án megnyitották a villamosforgalom előtt a Bartók Béla út – Fehérvári úti szakaszt, októberben pedig az Alkotás út – Villányi úti részt.
A január 31-i dátum a Bartók Béla úti szakasz műszaki átadás-átvételének megkezdését jelenti. Addigra a BKK készen lesz azokkal a munkálatokkal, amelyek a rendeltetésszerű használatot biztosítják, beleértve a többi szakaszt is (az Alkotás út – Villányi út, Fehérvári úti részt). Az ezt követő időszakban még előfordulhat, hogy kisebb hiányosságokat pótolni kell, ez azonban már nem jár a forgalom korlátozásával. Ezt követően pedig már csupán az esetleges garanciális javításokra kerülhet sor – ígéri a BKK. A villamos- és trolibusz-járműfejlesztés első ütemének keretében az említett pályarekonstrukció mellett 47 villamost és 24 trolibuszt is beszerzett a BKK, modernizálták a Száva és Hungária villamoskocsiszíneket, és átépítik a budafoki villamoskocsiszínt is, a munka 2017-ben fejeződik be. Szintén a projekt keretében építettek át 53 dél-budai peront. Az uniós projekt támogatási szerződésének keretösszege 46,5 milliárd forint, mely részben Közop-, részben Ikop-finanszírozású. A támogatási szerződésből 2016. december közepéig 35,8 milliárd forintot fizettek ki, további 1,5 milliárd forintnyi számla elszámolása folyamatban van.
Miután 2017-ben lezárult a fejlesztés első üteme, a program akkor folytatódhat, ha újabb forrásokhoz jut a BKK. A társaság olyan szerződéssel rendelkezik, amely alapján újabb villamosokat és trolikat vásárolhat, és a járművek megrendeléséhez nem kell új közbeszerzést lebonyolítani. Vagyis ha lesz pénz, további spanyol CAF gyártmányú villamosokat állíthatnának forgalomba, olyanokat, amelyek egy ideje például az 1-es és a 19-es vonalán közlekednek, és a 24 Solaris–Skoda trolibuszok után is jöhetnének újabbak. A BKK-nak célja, hogy az akadálymentes közlekedés minél szélesebb körű elterjedése érdekében nőjön az alacsony padlós villamosok és trolibuszok száma Budapesten.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.