BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb villamosok jöhetnének Budapestre

A végéhez közeledik az utóbbi idők egyik legnagyobb budapesti villamos- és trolibusz-járműfejlesztési beruházása. Több villamos – például a 19-es – vonalán már csak néhány apró munka, például a peronépítés van hátra. A tervezett 2017. január 31-i véghatáridő teljes mértékben tartható, hiszen a kivitelezési munkák nagy része már elkészült – közölte a Világgazdasággal a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. Határidő előtt, 2016. augusztus 28-án megnyitották a villamosforgalom előtt a Bartók Béla út – Fehérvári úti szakaszt, októberben pedig az Alkotás út – Villányi úti részt.

A január 31-i dátum a Bartók Béla úti szakasz műszaki átadás-átvételének megkezdését jelenti. Addigra a BKK készen lesz azokkal a munkálatokkal, amelyek a rendeltetésszerű használatot biztosítják, beleértve a többi szakaszt is (az Alkotás út – Villányi út, Fehérvári úti részt). Az ezt követő időszakban még előfordulhat, hogy kisebb hiányosságokat pótolni kell, ez azonban már nem jár a forgalom korlátozásával. Ezt követően pedig már csupán az esetleges garanciális javításokra kerülhet sor – ígéri a BKK. A villamos- és trolibusz-járműfejlesztés első ütemének keretében az említett pályarekonstrukció mellett 47 villamost és 24 trolibuszt is beszerzett a BKK, modernizálták a Száva és Hungária villamoskocsiszíneket, és átépítik a budafoki villamoskocsiszínt is, a munka 2017-ben fejeződik be. Szintén a projekt keretében építettek át 53 dél-budai peront. Az uniós projekt támogatási szerződésének keretösszege 46,5 milliárd forint, mely részben Közop-, részben Ikop-finanszírozású. A támogatási szerződésből 2016. december közepéig 35,8 milliárd forintot fizettek ki, további 1,5 milliárd forintnyi számla elszámolása folyamatban van.


Miután 2017-ben lezárult a fejlesztés első üteme, a program akkor folytatódhat, ha újabb forrásokhoz jut a BKK. A társaság olyan szerződéssel rendelkezik, amely alapján újabb villamosokat és trolikat vásárolhat, és a járművek megrendeléséhez nem kell új közbeszerzést lebonyolítani. Vagyis ha lesz pénz, további spanyol CAF gyártmányú villamosokat állíthatnának forgalomba, olyanokat, amelyek egy ideje például az 1-es és a 19-es vonalán közlekednek, és a 24 Solaris–Skoda trolibuszok után is jöhetnének újabbak. A BKK-nak célja, hogy az akadálymentes közlekedés minél szélesebb körű elterjedése érdekében nőjön az alacsony padlós villamosok és trolibuszok száma Budapesten.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.