Elvileg már semmi akadálya, hogy riválisokat kapjon a Magyar Posta, hiszen január elsejétől megnyílt az 50 grammnál könnyebb küldemények piaca tíz uniós tagországban, köztük Magyarországon is. A Világgazdaság úgy értesült, hogy elsőként az osztrák postához tartozó Feibra Kft. adta be a piacra lépési kérelmét a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóságnak (NMHH). „A Feibra kft. 2013. január 2-án benyújtott kérelmének elbírálása még nem zárult le. A jogszabály 45 napot biztosít a döntésre, ami 30 nappal meghosszabbítható” – közölte lapunkkal a hatóság. Így még több nyitási időpont is elképzelhető. Információink szerint a Feibra arra számít, hogy február végén megkapja az engedélyt. A piacnyitás rövid távon aligha eredményez radikális átrendeződést. Nagyobb verseny elsősorban a tömeges levelek piacán várható, különösen a nagyfeladók és a nagyvárosok jelentik a konkurensek számára a célpiacot.
Az állami vállalatot nem kell félteni, hiszen közel 34 ezer dolgozóval, ezen belül 12 ezer kézbesítővel, 2700 postahellyel, 3600 gépjárművel, és az egész országot lefedő hálózattal, több mint 175 milliárd forintos üzleti bevétellel rendelkezik. Bár a világszerte tapasztalható levélmennyiség-csökkenést a Magyar Posta is megérezte, a 2011-es adatai szerint bevételeinek még mindig 49 százaléka, mintegy 86 milliárd forint származik ebből. Ez a jövőben biztosan csökkenni fog, de például a hivatalos iratokra megmaradt monopóliumnak köszönhetően garantáltan a legnagyobb üzletága marad. Nemrég kezdődött meg a vállalat kézbesítési rendszerének fejlesztése. Ennek fő célja olyan postai szolgáltatás kialakítása 2014. január 1-jétől, amely biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét is a papíralapú mellett például a hatóság és az ügyfél között. „Csökken a hagyományos levélmennyiség, szűkül a postahivatalok és a postai alkalmazottak száma. Nő viszont a csomagszolgáltatások volumene. A reménysugarat tehát az e-kereskedelem jelenti. Az internethasználók 58 százaléka vásárol a világhálón, s az árucikkeket házhoz kell szállítani” – mondta a közelmúltban egy konferencián Szebeny Botond, a PostEurop főtitkára. Idén a Magyar Posta és a Mol például új, közös szolgáltatást vezetett be, 55 töltőállomáson Mol PostaPontokat alakítottak ki, ahol csomagküldeményeket lehet átvenni.
A vállalat tevékenységének mintegy egynegyedét a pénzforgalmi szolgáltatás adja, évente 300 milliárd forint állami értékpapírt értékesítenek, s minden héten van 2-3 olyan nap, amikor 1 milliónál is több csekket dolgoznak fel. Ebből az üzletágból 2011-ben mintegy 47 milliárd forint bevétele volt a cégnek, ez tovább nőhet. Ugyanis az elektronikusan kibocsátott állampapírok forgalmazásába is bekapcsolódhat a posta, illetve a belföldi pénzküldésnél akár 1 órán belül is lehet majd kérni a kézbesítést 5 ezer és 200 ezer forint között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.