A General Motors ma délután bejelentette: a Magna-Szberbank 55 százalékos tulajdont szerez az Opelben, míg a német leányvállalat dolgozói a cég 10 százalékának tulajdonosai lesznek. a General Motors a részvények 35 százalékát tartja meg.
A cég közleménye szerint a német kormány további garanciákkal támogatja az üzletet. A következő hetekben számos kulcskérdés dől el, többek között írásos megállapodást kötnek a szakszervezetekkel a költségeket érintő átalakításról, valamint végleges finanszírozási csomag készül a német kormány számára.
Fritz Henderson, a GM elnöke-vezérigazgatója ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott: az elmúlt két hét kemény munkája során a nyitott kérdések tisztázása és a német kormány finanszírozási javaslata vezette a konszernt arra, hogy a Magna-Szberbank ajánlatát válassza.
A vezérigazgató köszönetet mondott a német kormány támogatásáért és leszögezte: a GM továbbra is közreműködik az Opel és a Vauxhall autók fejlesztésében.
A megállapodás nyomán az Opel és a Vauxhall a GM globális termékfejlesztési hálózatának része marad, ez lehetővé teszi a technológiai és műszaki erőforrások cseréjét. A két márka önállóan folytatja életét, a GM kiemelte: a két vállalat jelenlegi termékpalettája erős alapot jelent a jövőbeni sikerhez.
Ezzel a világ egyik legnagyobb alkatrészgyártójáé és egy orosz banké lesz az Opel. A rivális autócégek körében már korábban aggodalmat keltett, hogy a számtalan cég beszállítójaként működő Magna most egy autógyár tulajdonosa lehet. Elemzők úgy vélik, hogy más alkatrészgyártók megpróbálhatják kiaknázni az ügylet következményeit.
A kanadai Magna konszern végig a német kormány favoritja volt, a vállalat július végén állítólag javított is korábbi ajánlatán és 350 millió eurónyi azonnali tőkét ígért az Opel számára. Az ajánlatot cég 150 millió eurónyi átváltható kötvénnyel is javította.
A Magna-Szberbank-GAZ konzorcium két orosz tagja az állami tulajdonban lévő Szberbank, valamint a GAZ autógyártó, amelynek másfél hónappal ezelőtt ígért 180,2 millió dolláros állami támogatást Vlagyimir Putyin, hogy dízelmotorgyárat építsen.
Sajtóértesülések szerint a konszern az Opel négy németországi gyárából egyet sem zárna be, de 2500 fővel csökkentené az alkalmazotti létszámot, további 8500 főt pedig a Németországon kívüli Opel-érdekeltségektől bocsátanának el. Az új Opel elsősorban az orosz piacot venné célba, a középtávú cél 20 százalékos részesedés megszerzése lenne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.