Vámos György, Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára
Az elmúlt években megfigyelhettük, hogy bármilyen nagy válság is volt, a karácsony kereskedelmi szempontból karácsony maradt, vagyis az adott év novemberéhez képest decemberben mindig többet költöttek a vásárlók. A fogyasztás volumene azonban 2007 óta szinte végig csökkent – ez alól csak a 2011 decemberi minimális bővülés kivétel. Most van esély arra, hogy ez az évek óta tartó visszaesés megálljon. A reálkeresetek idén növekedtek, az infláció alacsony, a rezsicsökkentés pedig elkölthető jövedelmet hagy a vásárlóknál. Ha valamikor, akkor karácsonykor ennek elő kell bújnia. Trendfordulóról azonban még ekkor nem beszélhetünk, ahhoz tartós bővülés kellene, egyelőre csak a decemberi növekedés lehetséges.
Gyaraki József, A REGIO Játékkereskedelmi Kft., ügyvezető igazgatója
Bizakodó vagyok az idei karácsonyi forgalommal kapcsolatban, a tapasztalatok ugyanis azt mutatják, hogy a szülÕk meg akarják lepni a gyerekeiket és inkább lemondanak másról, de játékra mindenképpen jut az ünnep alatt. Az elmúlt években a nagykereskedelmi tevékenységünk mellett folyamatosan bővítettük az egyéni fogyasztók kiszolgálását végzÕ hálózatunkat is, az idén két új áruházat nyitottunk. Ezek hatása érezhetÕ lesz a forgalmunkban, amely várhatóan meghaladja majd a tavalyit, a bÕvülés mértéke valószínÛleg 10 százalék alatt marad. Az igazi karácsonyi roham még nem indult el, a múlt évben az ünnep elÕtti két hétben volt a legintenzívebb a forgalom, az idén is hasonló lehet a helyzet.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója
Évről évre rövidül a karácsonyi bevásárló szezon, így még nehéz jóslatokba bocsátkozni. Az üzletektől kapott jelzések alapján azonban arra következtetünk, hogy néhány százalékkal erősebb lehet az általános élelmiszerek karácsonyi forgalma. A novemberi fizetések utalása után már volt egy kisebb forgalombővülés, ami jelezte, hogy fagyasztható termékekkel a lakosság megkezdte az ünnepekre való felkészülést. A napokban várjuk a szezontermékek forgalmának fellendülését. A Mikulásfigurák kereslete stagnál vagy enyhén csökken: sokan otthon állítják össze az ajándékcsomagot. A kimért szaloncukor már nagy mennyiségben fogy, de a gyári csomagolásúak iránt még nem tapasztalható különösebb érdeklődés.
Várkonyi Balázs, az Extreme Digital Zrt. vezérigazgatója
Kimondottan pozitív a vásárlói hangulat az év második felében a kiskereskedelmi piacon, a mi forgalmi adatainkon is érződik, hogy az emberek többet költenek. Az online vásárlások értéke évről-évre jelentős mértékben nő, nincs ez másként az idén sem. A weboldalunkat látogatók száma a múlt évhez képest 20-25 százalékkal nőtt, de ennél is nagyobb mértékben bővült azok száma, akik vásárolnak is a honlap felkeresése után. Ebben a mutatóban a múlt évhez képest 40-50 százalékos növekedést tapasztalunk. November utolsó másfél hetében már érződött a karácsonyi felfutás, azonban az igazi áttörés december 6-a után szokott bekövetkezni, és vélhetőleg december 17-18-án lesz a legnagyobb a webes forgalmunk.
Fajcsi Róbert, az Euronics - Vöröskő Kft. kereskedelmi ügyvezető igazgatója
A karácsonyi forgalom összvolumenében és a termékek átlagárában egyaránt növekedésre számít a Vöröskő Kft. által működtetett Euronics Műszaki Áruházlánc. A slágertermékek várhatóan az okos készülékek – telefon, tablet és smart TV – lesznek. A vásárlók számára a legfontosabb szempont az ár, ezt követi a márka, de a márkaválasztásnál már érezhetően preferálják a magyar, illetve Magyarországon gyártott termékeket. A karácsonyi szezonban a tavalyi azonos időszakhoz képest 15 százalékos bővülést várunk. De ágazatunkra jellemző, hogy a decemberben realizálódik az egész éves forgalom 20-25 százaléka. Így a cég idei bruttó árbevétele 43,9 milliárd forint lesz, amely 110 százalékos növekedés éves alapon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.