BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hogyan alakul a karácsonyi kiskereskedelmi forgalom?

Nehéz esztendők, különadók és a pénztárgépmizéria ellenére most bizakodik a kiskereskedelem, hogy sikeres lehet a karácsonyíi szezon. Az alacsony infláció, a rezsicsökkentés miatt megmaradt lakossági tartalék talán több fogyasztást generálhat.
2013.12.01., vasárnap 08:00



Vámos György, Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára
Az elmúlt években megfigyelhettük, hogy bármilyen nagy válság is volt, a karácsony kereskedelmi szempontból karácsony maradt, vagyis az adott év novemberéhez képest decemberben mindig többet költöttek a vásárlók. A fogyasztás volumene azonban 2007 óta szinte végig csökkent – ez alól csak a 2011 decemberi minimális bővülés kivétel. Most van esély arra, hogy ez az évek óta tartó visszaesés megálljon. A reálkeresetek idén növekedtek, az infláció alacsony, a rezsicsökkentés pedig elkölthető jövedelmet hagy a vásárlóknál. Ha valamikor, akkor karácsonykor ennek elő kell bújnia. Trendfordulóról azonban még ekkor nem beszélhetünk, ahhoz tartós bővülés kellene, egyelőre csak a decemberi növekedés lehetséges.



Gyaraki József, A REGIO Játékkereskedelmi Kft., ügyvezető igazgatója
Bizakodó vagyok az idei karácsonyi forgalommal kapcsolatban, a tapasztalatok ugyanis azt mutatják, hogy a szülÕk meg akarják lepni a gyerekeiket és inkább lemondanak másról, de játékra mindenképpen jut az ünnep alatt. Az elmúlt években a nagykereskedelmi tevékenységünk mellett folyamatosan bővítettük az egyéni fogyasztók kiszolgálását végzÕ hálózatunkat is, az idén két új áruházat nyitottunk. Ezek hatása érezhetÕ lesz a forgalmunkban, amely várhatóan meghaladja majd a tavalyit, a bÕvülés mértéke valószínÛleg 10 százalék alatt marad. Az igazi karácsonyi roham még nem indult el, a múlt évben az ünnep elÕtti két hétben volt a legintenzívebb a forgalom, az idén is hasonló lehet a helyzet.

Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója
Évről évre rövidül a karácsonyi bevásárló szezon, így még nehéz jóslatokba bocsátkozni. Az üzletektől kapott jelzések alapján azonban arra következtetünk, hogy néhány százalékkal erősebb lehet az általános élelmiszerek karácsonyi forgalma. A novemberi fizetések utalása után már volt egy kisebb forgalombővülés, ami jelezte, hogy fagyasztható termékekkel a lakosság megkezdte az ünnepekre való felkészülést. A napokban várjuk a szezontermékek forgalmának fellendülését. A Mikulásfigurák kereslete stagnál vagy enyhén csökken: sokan otthon állítják össze az ajándékcsomagot. A kimért szaloncukor már nagy mennyiségben fogy, de a gyári csomagolásúak iránt még nem tapasztalható különösebb érdeklődés.

Várkonyi Balázs, az Extreme Digital Zrt. vezérigazgatója
Kimondottan pozitív a vásárlói hangulat az év második felében a kiskereskedelmi piacon, a mi forgalmi adatainkon is érződik, hogy az emberek többet költenek. Az online vásárlások értéke évről-évre jelentős mértékben nő, nincs ez másként az idén sem. A weboldalunkat látogatók száma a múlt évhez képest 20-25 százalékkal nőtt, de ennél is nagyobb mértékben bővült azok száma, akik vásárolnak is a honlap felkeresése után. Ebben a mutatóban a múlt évhez képest 40-50 százalékos növekedést tapasztalunk. November utolsó másfél hetében már érződött a karácsonyi felfutás, azonban az igazi áttörés december 6-a után szokott bekövetkezni, és vélhetőleg december 17-18-án lesz a legnagyobb a webes forgalmunk.

Fajcsi Róbert, az Euronics - Vöröskő Kft. kereskedelmi ügyvezető igazgatója
A karácsonyi forgalom összvolumenében és a termékek átlagárában egyaránt növekedésre számít a Vöröskő Kft. által működtetett Euronics Műszaki Áruházlánc. A slágertermékek várhatóan az okos készülékek – telefon, tablet és smart TV – lesznek. A vásárlók számára a legfontosabb szempont az ár, ezt követi a márka, de a márkaválasztásnál már érezhetően preferálják a magyar, illetve Magyarországon gyártott termékeket. A karácsonyi szezonban a tavalyi azonos időszakhoz képest 15 százalékos bővülést várunk. De ágazatunkra jellemző, hogy a decemberben realizálódik az egész éves forgalom 20-25 százaléka. Így a cég idei bruttó árbevétele 43,9 milliárd forint lesz, amely 110 százalékos növekedés éves alapon.

A szerző további cikkei

Továbbiak

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.