BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mohácsi Duna-híd: tényleg 64 milliárd forinttal drágult egy éjszaka alatt? Itt az igazság

A 756 méteres, négysávos híd építése mostanra látványos szakaszába lépett. A mohácsi hídról azt írta a sajtó, hogy több tízmilliárd forinttal kerül majd többe.

A kormánypárt parlamenti képviselője azt írta, hogy baloldali lapok szerint 64 milliárddal drágult a mohácsi híd, és a Magyar Közlönyre hivatkoznak.

Mohácsi Duna-híd: tényleg 64 milliárd forinttal drágult egy éjszaka alatt? / Fotó: Duna Group

„A költségvetésben eligazodni nem könnyű, kormánydöntéseket értelmezni se egyszerű, hergelni, na ahhoz tudás nem kell” – fogalmazott Hargitai János a Facebookon

A HVG azt írta, hogy a kormány egy hétfő esti határozattal több mint 120 milliárd forintot mozgatott át a költségvetésben. Például megemelték a nagy értékű gyógyszer-finanszírozás keretét 35 milliárd forinttal. 

A lap azt írta, hogy 

a legtöbb pluszforrás a mohácsi Duna-híd építéséhez került: a projekt 64 milliárd forinttal kap többet, 

miközben a teljes költség már most 295 milliárd forintnál tart, és akár 360 milliárdig is nőhet.

Hargitai a posztjában úgy fogalmazott, hogy ez a kormánydöntés nem növelte a kiadási összeget, pusztán annak feltételeit teremtette meg a kormány, hogy fedezetet biztosított az elvégzett munka ellenértékének teljesítésére.

„Köszönöm a kivitelezők színvonalas és tempós munkáját itt az adventi időszakban is. A munkamegosztás a régi, mi építünk, balról gáncsoskodnak” – írta a képviselő. 

A mohácsi Duna-híd az M6-os autópálya déli szakaszával együtt a Dél-Dunántúl legnagyobb infrastrukturális beruházása. 

A 756 méteres, négysávos híd építése mostanra látványos szakaszába lépett: a mederpillérek már készülnek, a Clark Ádám úszódaru segítségével hat darab, egyenként 160 tonnás kéreg­elem kerül a Duna fenekére. Hargitai János országgyűlési képviselő a helyszínen a Világgazdaságnak azt mondta: „Nem egy várost elkerülő, hanem egy városba beépülő hidat építünk.”

A híd eredeti, tíz évvel ezelőtti tanulmányai még helyi forgalommal számoltak, ám ez a koncepció azóta gyökeresen megváltozott. Ma már a projekt célja, hogy szerves része legyen a nemzetközi tranzitútvonalaknak: a szerb és török áruforgalom Nyugat-Európa felé részben Magyarországon, Mohácson keresztül halad majd.

Az építési és közlekedési minisztérium szerint a híd megnyitásával az 51-es út teherforgalmi szerepe radikálisan átalakul: az áruszállítás déli irányba terelődik, a Duna-híd így egy gazdasági gyorsforgalmi út egyik pillére lesz.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.