BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kgfb-változás: hátrányban lesznek az erős motorok

Lökettérfogat helyett teljesítményalapúvá válik 2011-től a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) számítása.

Ezt az teszi szükségessé, hogy egyre kisebb hengerűrtartalommal tudják a motorok ugyanazt a teljesítményt nyújtani, és a nagy erő növeli a kockázatot is.

A személyautóknál hat sávot határoztak meg a pénzügyi tárca szakértői, amelyeknél 181 kilowatt kell a legmagasabb eléréséhez. Ám már egy alsó középkategóriás autó is elég lehet ahhoz, hogy tulajdonosa az egyik legdrágább sávban találja magát.

A motorkerékpároknál még nagyobb a szigor, hiszen ott 71 kilowatton felül már a felső tarifa szerint fizet a tulajdonos. A módosítás kgfb-bevételekre gyakorolt hatását nehéz megbecsülni: mindenesetre 2009 első felében közel 65 milliárd forintos bevételük származott a biztosítóknak a „kötelezőből”, ez az összdíjbevétel 15,9 százalékának felelt meg.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.