BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kgfb-változás: hátrányban lesznek az erős motorok

Lökettérfogat helyett teljesítményalapúvá válik 2011-től a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) számítása.

Ezt az teszi szükségessé, hogy egyre kisebb hengerűrtartalommal tudják a motorok ugyanazt a teljesítményt nyújtani, és a nagy erő növeli a kockázatot is.

A személyautóknál hat sávot határoztak meg a pénzügyi tárca szakértői, amelyeknél 181 kilowatt kell a legmagasabb eléréséhez. Ám már egy alsó középkategóriás autó is elég lehet ahhoz, hogy tulajdonosa az egyik legdrágább sávban találja magát.

A motorkerékpároknál még nagyobb a szigor, hiszen ott 71 kilowatton felül már a felső tarifa szerint fizet a tulajdonos. A módosítás kgfb-bevételekre gyakorolt hatását nehéz megbecsülni: mindenesetre 2009 első felében közel 65 milliárd forintos bevételük származott a biztosítóknak a „kötelezőből”, ez az összdíjbevétel 15,9 százalékának felelt meg.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.