A csoport másik tagja, a Generali-Providencia is hasonló következtetésekre jutott, friss kutatásuk szerint a váltást tervező autósok 72 százalékát csak az árak érdeklik. Az arány azonban magasabb is lehetne, ha nem tanultak volna a MÁV ÁBE tavalyi csődjéből a kötelezővel rendelkezők. Az egyesületnél biztosított autósok által okozott és meg nem térített károkat jelenleg számos károsult és biztosító polgári perekben követeli a károkozóktól, ez pedig óvatosságra inti az autósokat. Nem véletlen, hogy a Genertel felmérése szerint a kliensek 92 százaléka már a biztosító stabil gazdasági hátterét is figyeli a váltásnál. A Generalinál is azt tapasztalták, hogy az ár után a megbízhatóság a legfontosabb a szolgáltatót választó ügyfelek számára, a harmadik helyen pedig azt nézik, mennyire jó kárrendező hírében áll a cég.
Hogy hányan fognak az idén biztosítót váltani, arról megoszlik a szakemberek véleménye. A CLB Független Biztosítási Alkusz szerint ebben a szezonban sem éri el a 800 ezret a váltók száma, sőt akár csökkenhet is a tavalyi 780 ezerhez képest. A CLB szerint a váltást gátolhatja, hogy az autósok közel fele már tavaly sem a legolcsóbb szolgáltatót választotta, emellett az aktívan váltók zöme az elmúlt évek során már nagyon kedvező díjszegmensbe került. Szintén visszafoghatja a váltások számát, hogy az idén negyedannyi új autót adtak el, mint tavaly, így sokkal kevesebben maradtak le év közben a kampányidőszak kedvezményeiről. A MÁV ÁBE-ügyfelek is átszerződtek már tavaly, így most közülük kevesebben keresnek új szolgáltatót.
A váltások fokozódása mellett szól viszont a növekvő költségérzékenység és a szolgáltatócsere egyszerűsödése, például az, hogy elegendő az ügyfélnek nyilatkoznia a bónuszfokozatról, s nem kell a kártörténeti igazolás beérkezéséig magasabb díjat fizetnie. Emelheti a váltók számát, hogy a TIR ügyfélkörét átvevő AIM új szereplőként élesebb versenyt generálhat a piacon, és a Wabard felfüggesztése is elbizonytalaníthatja a társaság 130 ezer ügyfelének egy részét.
A Genertel egyébként a CLB-vel ellentétben a váltások számának növekedését várja, főleg a fokozódó költségérzékenység miatt. Sebestyén László, a társaság értékesítési igazgatója szerint az autósok 40-50 százaléka találhat a piacon a meglévő kgfb-jénél kedvezőbb tarifájút.
A díjak kapcsán a CLB azt prognosztizálja, hogy enyhén emelkednek. A csökkentés mellett is szólnak ugyan érvek, például az új szereplők, az AIM, illetve a tavaly még passzív MKB megjelenése, illetve az, hogy az első fél évben 40 százalékkal csökkent a kárhányad, a díjemelő hatású tényezők azonban erőteljesebbek lehetnek. Az idei „utolsóként” aposztrofált kampány például komolyabb médiaköltésre késztetheti a piaci szereplőket, amit a kliensekre terhelhetnek majd. Növelheti a kockázatot s ezzel együtt az árakat, hogy az idei díjak bizonyos esetekben akár két évre is szólhatnak. A naptári évforduló megszűnése miatt ugyanis azok, akik 2010 vége felé kötnek kgfb-t, 2011 végéig is fizethetik a most meghirdetett díjat. A biztosítók költségeit tovább emeli, hogy a személyi sérülések kárkifizetéseinek összege rohamosan nő az uniós gyakorlat átvétele miatt, s az új adminisztrációs előírások, valamint a kgfb-s garanciaalap feltöltése is drágítják az iparág működését.
Az átkötési csatornák kapcsán a biztosítók egy része úgy véli, az internet szerepe nőhet az idén a váltásokban, s nagyjából minden második kliens cserélheti le meglévő szolgáltatóját egy másikra a világhálón. A növekedés mellett szólhat, hogy több piaci szereplő ad kedvezményt a díjakból, ha online kötik meg az ügyfelek a szerződéseket, emellett két nagyobb piaci szereplő, az Union és a Generali már bejelentette, hogy új internetes értékesítési platformokat is indít az idei kampányban. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.