A Világgazdaság által megkérdezett piaci szereplők a hagyományos válságkezelő intézkedések mellett az előremenekülés stratégiáját választották: komoly modernizálásba kezdtek.
„A válság szinte azonnal begyűrűzött a szakmába, ez főképpen a céges szerződött ügyfelek esetében érződött: a vállalatok az elsők között a taxizásra költött összegen próbáltak meg spórolni” – mondta a Világgazdaságnak Tamás Miklós, a City Taxi és egyben a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetségének elnöke. A társaság vezetője elmondta: a fuvarszámuk az idén mintegy 10-12 százalékkal esett vissza.
„Márciusig erőteljes volt a zuhanás, azóta alacsony szinten stagnál a piac” – mondta lapunknak Sipeki József, a Tele5 Taxit üzemeltető Buda Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: az emberek már csak akkor ülnek taxiba, ha nagyon muszáj. Míg tavaly havi 120 ezer körüli utasszáma volt a cégnek, addig mostanában jó, ha 95 ezer megrendelés érkezik be egy hónapban.
A Főtaxi utasainak száma is 10-15 százalékkal csökkent – mondta lapunknak Hausz Gyula, a Főtaxi Zrt. vezérigazgatója. Mint mondta: társaságuk zömmel a lakossági ügyfelekre koncentrál, a céges szerződött partnereik közül volt, aki elment, de jöttek újak is. A fuvarcsökkenés egyébként nem közvetlenül jelentkezik a fuvarszervező cégek árbevételében, ők ugyanis túlnyomórészt a taxisok által a diszpécserszolgáltatásukért fizetett díjból élnek, amely a sofőrök számának a függvénye. Azt persze már megérzik, ha a kevesebb ügyfél miatt a vezetőik feladják az ipart, vagy más taxitársaságokhoz szerződnek. „A Főtaxi flottája 2009-ben átlagosan 740 autóból áll, ez 2008-hoz képest a fuvarszámmal arányosan csökkent” – mondta Hausz Gyula.
Sipeki József szerint a forgalom visszaesése miatt még soha nem ment tönkre annyi taxis, mint az idei évben. Úgy számolnak, hogy év végéig száznál is többen hagyhatják abba a taxizást, vagy pártolhatnak át szerencsét próbálni más szolgáltatóhoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.