BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sziget: horvátországi tervek

Új fesztivált indítanának a tengerparton, a pesti Stargarden jövője viszont kérdéses

A horvát tengerparton is rendezne fesztivált a Sziget Kft. – tudta meg a Világgazdaság Gerendai Károlytól, a cég ügyvezetőjétől. Elmondása szerint az évek óta érlelt tervük jövő nyárra végre megvalósulhat, ugyanis már helyszínt és partnereket is találtak az eseményhez, amelyet nagy valószínűséggel július utolsó heteiben tartanának meg, hogy ne ütközzön a hazai fesztiváljaikkal. A tengerparti rendezvény a Balaton Sound által kínált magasabb minőségi színvonalat célozza meg, a helyszínül szolgáló kempingben például faházakban, apartmanokban is megszállhatnak majd a látogatók, valamint a terepen épített kiszolgáló infrastruktúra is fejlettebb. Gerendai reményei szerint az esemény mind a magyarok, mind a helyiek, mind az ott nyaraló többi külföldi érdeklődését felkeltheti.

Bár a horvátországi fesztivál megvalósulása sem száz százalékig biztos még, az idén először megrendezett, az idősebb korosztályt megcélzó budapesti Stargarden jövője ennél jóval bizonytalanabb. „Megosztott a cég vezetése a tekintetben, hogy érdemes-e jövőre megrendezni az eseményt. Ennek oka, hogy a tervezett látogatóknak csupán a harmada vett részt a rendezvényen, ráadásul nem is nagyon találtunk arra magyarázatot, hogy miért alakult ez így, nem tudjuk, min lehetne javítani, hogy jövőre sokkal többen jöjjenek ki. Jóval több látogatóra lenne ugyanis szükség, hogy érdemes legyen folytatni a Stargardent, és pont abban vagyunk bizonytalanok, hogy ezt el lehet-e egyáltalán érni” – magyarázta Gerendai.

A Stargardenen kívül a Sziget Kft. rendezvényei jól muzsikáltak az idén, mind a soproni Volt, mind a zamárdi Balaton Sound, mind a vasárnap véget ért Sziget nyereséggel zárt. Utóbbiról konkrét adatok még nincsenek, az előzetes becslések szerint 50-100 millió forintra rúghat a profit. Ez még függ attól, hogy mennyibe kerül a helyszínül szolgáló Hajógyári-sziget tereprendezése és kitakarítása, valamint attól, hogyan alakul a forint/euró árfolyam a következő napokban, amikor befolynak euróban a külföldi jegybevételek a közvetítő jegyirodáktól. Valószínű azonban, hogy az árfolyamváltozás miatt kénytelenek lesznek valamennyi veszteséget elkönyvelni, ugyanis júniusban, amikor az euróban lévő költségeik zöme – például a külföldi fellépők gázsija – jelentkezett, akkor 290 forint volt egy euró a mostani 280-nal szemben.

Az idei Sziget egyébként 382 ezer látogatót vonzott, valamivel kevesebbet a tavalyi csúcsnak számító 390 ezernél. Közülük mintegy 35 ezer vendégnek volt ottalvós, illetve hazamenős hetijegye. A vendégek tíz százaléka a 23 óra utáni, félárú „éjszakai” jeggyel látogatta meg az eseményt. A fesztiválnak körülbelül 2,7 milliárd forintos volt az idei költségvetése, a legtöbb pénzt, majdnem másfél milliárdot a programokra költötték a szervezők. A fesztivál bevételi oldalának 70 százalékát a jegyeladások teszik ki, 22 százalék a szponzoroktól, 7 százalék pedig a vendéglátásból származik.

3 kérdés, 3 válasz Gerendai Károlyhoz, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatójához

- Mennyire elégedett az idei Sziget eredményeivel?

- Összességében elégedett vagyok, lehetett volna sokkal rosszabb is, hiszen a válság az idén éreztette igazán a hatását a fogyasztóknál, akik emiatt a korábbinál kevesebbet költenek szórakozásra. Még az időjárásra sem panaszkodhatunk igazán, hiszen nagyobb kiesést okozott volna, ha az esti esőzések már délután bekövetkeztek volna. Mindent egybevetve a pár százalékos nézőszámcsökkenés igazán nem vészes.

- Mennyire váltak be az idei újítások?

- Szerintem mindegyik viszonylag jól működött, a büfékben használható fizetőkártyát például tízezren váltották ki, a technika is jól működött, bár a vendéglátósok jelezték, hogy az ilyen fizetések esetében kevesebb borravalóhoz jutottak. Percalapú mobiltelefonos jegyet ugyan csak körülbelül 250-en váltottak, meglátásom szerint amennyiben jövőre ismertebb lesz, és mindhárom szolgáltatónál elérhető lesz a lehetőség, akkor ezrek élnek majd vele. A Szigetfon pedig különösen a külföldi fiatalok körében volt népszerű, bár még pontos adatokat nem kaptunk erről a Vodafone-tól.

- Elkezdték már a jövő évi Sziget szervezését? Miben várhatók változások?

- Most az idei tapasztalatok kiértékelése zajlik, ezután döntünk majd a teendőkről. Az biztos, hogy a hangszint ellenőrzését végző „hangbrigádban” lesznek változások, mert több negatív visszajelzés érkezett hozzánk a működésükkel kapcsolatban. A konkrét szervezési munkát, például a lehetséges fellépők felkeresését szeptember vége felé kezdjük el. A fesztivál költségvetését az idei szinten hagynánk, ettől akkor térhetünk el felfelé, ha olyan előadókra költünk, akik biztosan visszahozzák az árukat.

- Összességében elégedett vagyok, lehetett volna sokkal rosszabb is, hiszen a válság az idén éreztette igazán a hatását a fogyasztóknál, akik emiatt a korábbinál kevesebbet költenek szórakozásra. Még az időjárásra sem panaszkodhatunk igazán, hiszen nagyobb kiesést okozott volna, ha az esti esőzések már délután bekövetkeztek volna. Mindent egybevetve a pár százalékos nézőszámcsökkenés igazán nem vészes.

- Mennyire váltak be az idei újítások?

- Szerintem mindegyik viszonylag jól működött, a büfékben használható fizetőkártyát például tízezren váltották ki, a technika is jól működött, bár a vendéglátósok jelezték, hogy az ilyen fizetések esetében kevesebb borravalóhoz jutottak. Percalapú mobiltelefonos jegyet ugyan csak körülbelül 250-en váltottak, meglátásom szerint amennyiben jövőre ismertebb lesz, és mindhárom szolgáltatónál elérhető lesz a lehetőség, akkor ezrek élnek majd vele. A Szigetfon pedig különösen a külföldi fiatalok körében volt népszerű, bár még pontos adatokat nem kaptunk erről a Vodafone-tól.

- Elkezdték már a jövő évi Sziget szervezését? Miben várhatók változások?

- Most az idei tapasztalatok kiértékelése zajlik, ezután döntünk majd a teendőkről. Az biztos, hogy a hangszint ellenőrzését végző „hangbrigádban” lesznek változások, mert több negatív visszajelzés érkezett hozzánk a működésükkel kapcsolatban. A konkrét szervezési munkát, például a lehetséges fellépők felkeresését szeptember vége felé kezdjük el. A fesztivál költségvetését az idei szinten hagynánk, ettől akkor térhetünk el felfelé, ha olyan előadókra költünk, akik biztosan visszahozzák az árukat.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.