Ügyesen és büszkén viseli a Mini a tradíció olykor vaskosnak tűnő terhét. A tervezők és a stratégák jó irányba tolják a márka szekerét, bátran fejlesztenek, amire talán a tavaly novemberben debütáló Countryman második nemzedéke a legjobb példa. A generációváltás majdhogynem kategóriaugrást is jelent, hiszen a 2010-ben piacra dobott első Countrymanhez képest nem kevesebb, mint 20 centi a hossznövekedés. Ezzel máris rálicitál a prémiumszegmensben most szerepet vállaló Audi Q2-esre (4191 mm), ugyanakkor picivel rövidebb, mint az extravagáns vonalat képviselő Toyota C-HR (4360 mm).
Az első ülések nagyok és kényelmesek, s ugyanez elmondható a hátsó sor két szélső férőhelyéről is. Az evolúció mintegy 3 centi szélesség- és 7,5 centi tengelytáv-növekedést hozott, ami nagyvonalú váll- és lábteret garantál. A nyúlánkabb testből a csomagtér is bőven profitált, 220 literrel nőtt a térfogata.
A menetpróba ezúttal igazi ínyencséget tartogatott, mégpedig a jobbkormányos és számunkra fordított oldalirányú angliai közlekedés sajátosságát. Vezettem már a szigetországban és a világ néhány más „jobbos” országában, új típus kipróbálásakor azonban máshogy oszlik meg a figyelem. Egyrészt koncentrálni kell az itthoni beidegződések mellőzésére, ugyanakkor fel is kell térképezni a friss típust, megismerni annak alapvető tulajdonságait. Hogy egyszerűbb legyen az átállás, a szervezők első lépésként egy dagonyás erdei szakaszra kalauzoltak, mégpedig balkormányos Countrymannel. Az autó csúszkált ide-oda, flippergolyóként pattogott a mély keréknyomokban, de magabiztosan haladt előre. Az intelligens ALL4 összkerékhajtás tehát sikeresen vizsgázott – olyan terep volt ez, amire aligha vinné bárki is a Countrymanjét, hiszen ránézésre sokkal nehezebb volt, mint amilyennek végül bizonyult. Az oxfordi régió különösen keskeny, esőtől és ködtől nyálkás útjain aztán már jött az autentikus szereposztás, mégpedig kizárólag a benzines Cooper S változattal.
Finom kis motor ez, kiegészülve a nyolcfokozatú automatikus váltóval, 192 lóereje, 280 Nm-es nyomatéka és a fordulatszám emelkedésével párhuzamban egyre férfiasabbá váló hangja tempózásra csábít. Ha ezúttal nem is volt lehetőség atletikus kilométerekre, bizton állíthatom, hogy a sportosabb habitusú sofőrök sem csalódnak majd a Cooper S-ben. Alighanem a 2 literes dízelek (150 és 190 LE) is ügyes produkciót nyújtanak majd a Countrymanben, a hajtásláncok között pedig a plug-in hibrid és a vérmes JCW is masszív alternatívát képvisel. A leginkább feltűnő az volt, hogy a sok-sok változás dacára észrevétlenül Mini maradt, irányítása hasonlóan közvetlen, mint márkatársaié. A hossznövekedéstől nem kanyarodik darabosabban, nincs olyan érzése az embernek, hogy egy dobozt terelget az úton. Így is van ez jól, amit a mérnökök is biztosan szem előtt tartottak, hiszen micsoda baklövés lett volna, ha a Mini éppen a slágerkategóriás újdonsággal esik ki a szerepéből! Szerencsére nem így történt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.