BYD

Elképesztő ütemet diktálnak a kínaiak: a BYD újabb álomhatárokat ostromol

Három hónap alatt kétszázezer fővel nőtt a létszám, és ugyanennyivel a gyártókapacitás nagysága a világ első számú új generációs autógyártójánál. A BYD számára innentől már ujjgyakorlat lesz elérni a négymillió darabos idei rekordértékesítést.

A BYD már ott tart, hogy csak az utóbbi három hónapban kiépített új gyártókapacitásainak felhasználásával bő két hét alatt ki tudná elégíteni a teljes magyar piac éves járműigényét. Erre lehet következtetni Ho Cse-csi ügyvezető alelnöknek a Weibo közösségi portálon tett hétvégi bejelentéséből, melyben 200 ezer darabos pluszkapacitás munkába állításáról és újabb 200 ezer dolgozó felvételéről számolt be.

BYD Auto Production Line
A BYD elektromos haszonjárműveiből havi átlagban 2-3 ezer darabot értékesítenek / Fotó: NurPhoto via AFP

Megemlítette, hogy jelenleg valamennyi gyártósoruk teljes kapacitással üzemel és ez vélhetően így is marad az év végéig, hogy el tudják érni a négymillió darabos éves értékesítési csúcsot. A kereslettel nincs is baj, más új generációs autógyártókkal szemben a BYD-nek nincsenek értékesítési gondjai, a társaság októberrel sorozatban a nyolcadik hónapját zárta történelmi rekorddal: az 502 657 darabos forgalom messze felülmúlta az augusztusban publikált 370 ezret.

Egy ekkora ugrás mind gyártói, mind beszállítói oldalról hatalmas és összehangolt erőfeszítéseket igényelt, ez szükséges ahhoz hogy novemberben is előbbre tudjunk lépni

– méltatta az elért eredményeket az alelnök, bár azt nem tette hozzá, hogy a BYD vertikálisan integrált vállalatcsoportként igyekszik az utolsó csavarig mindet házon belül előállítani, ez sikerének egyik titka.

Ho Cse-csi azt nem részletezte, hogy hol léptek be új kapacitások a rendszerbe, külföldön a BYD-nek Délkelet-Ázsiában és Dél-Amerikában kezdenek beérni az új beruházásai. A társaság célja, hogy jelen legyen a nagy piacokon, ezért régiós beruházási politikát folytat. 

BYD: állásinterjún az egymilliomodik alkalmazott?

Európában például Isztambulban és Szegeden lesz az első két összeszerelő üzeme, utóbbi révén mentesülni tud a kínai elektromos autókra vonatkozó, novemberrel véglegesített uniós büntetővámok hatálya alól. A BYD-nek a kontinensre hozott villanyautóit jelenleg 27 százalékkal vámolják el.

Az új generációs, azaz elektromos és tölthető (plug-in) hibrid járművek gyártására átállt BYD 703 504 dolgozóval indította az évet, szeptember elején köszöntötték 900 ezredik munkatársukat, s ha Ho Cse-csi alelnök szavait nem értelmezték félre a sokat látott kínai sajtómunkások, akkor a BYD-et már csak egy hajszálnyira lehet az egymillió fős állomány elérésétől. 

A BYD havi autóeladásai
 

Egy ilyen mérföldkő elérkeztét általában rendesen meg szokták ünnepelni, de erre utaló jelzés még nem érkezett a vállalattól. A kínai autógyártók a téves vagy félreérthető híreket rendszerint egy-két napon belül cáfolni vagy tisztázni szokták – erre még nem került sor. 

Az októberi közel 503 ezer darabos értékesítési rekord kapcsán érdemes felidézni, hogy szeptember elején komoly vihart kavart a piacon, hogy egy BYD által szervezett zárt körű elemzői tájékoztatón a Morgan Stanley kínai autópiaci szakértője, Tim Hsiao látott-láthatott egy olyan grafikont, amely a 2024-es célt az év elején kitűzött 3,2 millióról négymilliósra húzta fel, s ezt az elemző közzé is tette. 

Meglesz a négymilliós értékesítési rekord is

Egy napra rá Li Jung-fej, a BYD márkaépítésért és PR-ért felelős vezérigazgatója egy Weibo-posztban cáfolta, hogy lenne ilyen tervmódosítás. Akkor elindult a számolgatás, hogy a BYD-nek az év utolsó négy hónapjában átlagosan havi 420 ezer autót kellene értékesítenie az ominózus négymillióhoz. 

Szeptemberben ez meg is lett, az októberi félmilliós adat a belépő kapacitások felfuttatásával már bizonyossá teszi a cél elérését, főleg úgy, hogy 

az év vége a szokottnál is erősebb forgalmat ígér a világ legnagyobb autópiacán. 

Az első tíz hónap után 3 250 532 új generációs autónál jár a számláló, ez 36,5 százalékos éves növekedésnek felel meg.

A BYD értékesítésében tavaly nyáron történt egy jelentős váltás, a tölthető hibridek (PHEV) átvették a vezetést a vállalaton belül a villanyautóktól (BEV), igazodva a kínai kereslet megváltozásához. 

BYD exports 100 electric cars to Thailand, kína, vám , védővám
A BYD Thaiföldre is az elsők között érkezett elektromos modelljeivel / Fotó: AFP

Azóta hibridek folyamatosan növelik az előnyüket, részesedésük mára 58 százalékra nőtt, míg a villanyautóké 42 százalékra süllyedt. (A BYD 2022 márciusa óta nem gyárt sima hibrideket). Az októberi értékesítési adatok lebontása modellekre a következőképp alakult:

  1. Song 114 938,
  2. Qin 86 589,
  3. Seal 59 893,
  4. Yuan 56 038,
  5. Seagull 54 081,
  6. Han 30 137
  7. Chaser 05 22 556,
  8. Dolphin 21 710, 
  9. Sealion 19 232,
  10. Tang 15 003,
  11. Denza 10 781,
  12. Fang Cheng Bao 6 026,
  13. e2 399,
  14. Yangwang 282,
  15. Frigate 07 265. 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.