Negyvenöt kilót próbált valaki becsempészni belőle. Ehhez hasonló kezdetű hírt rengeteget olvastunk már, de nem: nem heroinról, netán fűről szól a Bild címoldalas cikke. Hanem egy vadonatúj őrületről: a dubaji csokiról. Aminek – elképesztő fejlemény – egy hagyományos „szent tehén”, a bejgli láthatja a kárát idén.
Miközben van, akihez egyáltalán nem jutott még el a hirtelen hihetetlen népszerűségre szert tevő nyalánkság létezésének a híre, a TikTok-áradatot talán a legjobban az a – több százezres nézettségű – videó fejezi ki, amelynek szerzője „Fulladjatok már bele a dubaji csokitokba” felirat mellett fejezi ki, hogy beleunt már a divatba.
A TikToknak egyébként sajátossága, hogy időnként végigsöprik ilyen hullámok, amelyeket aztán rendre megunnak, de addigra már milliós nézettséget produkáló videókon ég bele a jobbára ifjú generációs látogatók agyába az információ.
A pisztácia alapú dubaji csokoládé pontosan ez a történet. Édes marketinglecke. Először a fiatalok ismerik meg a számukra „könnyen emészthető” árucikket, aztán a híre végigszivárog a generációk kapillárisain. Netán végigront rajta, amint a dubaji csokival történik. (Izgalmas teszt: kérdezzünk meg a környezetünkből pár húsz év körülit, hallottak-e a dubaji csokiról, és pár ötven év körülit. Ismételjük meg a tesztet pár hét múlva, az adventi időszakban.)
Hónapok, de gyakorlatilag inkább hetek alatt futott be a termék. Az egyik csúcsponthoz egy hete Németországban érkezett el: a Lindt csokoládégyár aacheni üzletét több százan rohanták meg, hogy dubaji csokit kóstolhassanak, és vásárolhassanak egy tábla sorszámmal ellátott csokoládét.
Ha a magyar neten böngészünk, a browserek már tízezerszámra dobják fel a találatokat a dubaji vagy dubai csoki, csokoládé keresésekre, de szinte mind az utóbbi napokban vagy legfeljebb hetekben született.
A német sztori: Lörrachban történt, hogy a hatóságok lekapcsoltak egy 31 éves férfit, aki
körülbelül 45 kilogramm úgynevezett dubaji csokoládét próbált becsempészni Svájcból Németországba
A történet persze nem úgy folytatódott, mintha ugyanennyi kokain lett volna az áru. A kocsijában lelt 243 doboz csokoládé után a férfi kifizette a 920 euró vámot, majd továbbhajthatott a csokoládéra éhes dortmundi szájak irányába. Mindenesetre – csoki, nem csoki – adóelkerülés kísérlete miatt bűneljárás indult ellene.
Aki a bűnözés más veszélyekkel – de élvezetekkel is – járó módját választja, már Magyarországon is hozzájuthat a dubaji csokihoz, azt pedig csak találgatni tudjuk, milyen áradatot látunk majd belőle az áruházi polcokon a karácsony előtti hetekben.
Kérdés, tartani tudják-e a gyártó kapacitások a lépést a kereslet felfutásával, miközben nemcsak nálunk, hanem egyszerre sok országban szeretnének belekóstolni a nyalánkságba. De tulajdonképpen akár maga is elkészítheti otthon, aki beszerzi az alapanyagokat és követi például a Mindmegette tanácsait. Dubaji csokoládé recept sima kereséssel egyre több található az interneten videó formájában is. A hozzávalók, találomra az egyikből:
Ami a rendelést illeti, tettünk egy kísérletet, és azt találtuk, ez nem olyan könnyű menet – ami adalékkal szolgál az aacheni és lörrachi esetek sugallta német piaci hiányhoz is.
A top találatok között találtunk olyan magyar édesség-webáruházat, ahol többféle terméket is kínáltak dubaji csokoládé megjelöléssel (100 grammnyit akár 1890 forintért), még szaloncukrot is. Csakhogy minden termékhez oda volt írva: nincs raktáron. Volt a dubaji ízvilágot idéző 215 grammos kézműves tejcsoki 4900-ért, ez azonban legkorábban csak január 3-án érkezik meg, egy másik helyen simán elfogyott.
Találtunk olyat is, ahol van is eredeti dubaji csokoládé (Dubai, ők így írják), többféle, és szinte azonnal szállítanak is. Körülbelül 20 deka 14-16 ezer forint, no jó, van már hétezerért is egy fajta, mindez 30 napos cseregaranciával, amit nehéz értelmezni ebben az esetben.
Mindezekből egyelőre azt olvassuk ki, hogy talán korai még a bejglit a dubaji csokitól félteni, de várjuk ki, az áruházláncok olykor nagyon gyorsan reagálnak (a gyártók azonban kevésbé).
Óriási változás: a szakértő szerint már nem a bejgli a legközkedveltebb karácsonyi édesség
Bejgli helyett a dubaji csoki lehet az év karácsonyi slágere Jakabfi Dávid patissier, a magyar desszertkultúra elismert alakja szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.