BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tartós fogyókúrán a MÁV - Nagyon sok pénz kellene

Elkészült, de még fiókban marad a MÁV csoport két nagy egységbe való szétszervezésének a terve, mert nincs pénz a megvalósítására. Így viszont nincs szükség az átalakítást célzó 48 millárdos hitelre sem.

Elkészült, de még fiókban marad a MÁV csoport két nagy egységbe való szétszervezésének a terve, mert nincs pénz a megvalósítására. Így viszont nincs szükség az átalakítást célzó 48 millárdos hitelre sem, 40-45 milliárdot azonban mégis elő kell teremtenie a zuhanó saját tőkéjű vasúttársaságnak, hitelből vagy akár kötvényből.

A MÁV-nál tavaly indult takarékossági intézkedések hatásai már érződnek: az eredetileg várt 64 milliárd forintos veszteség helyett 35 milliárdos mínuszt szenvedett el 2009-ben a társaság.

 „Valójában ez is csak abból adódik, hogy az állam nem téríti meg a pályavasút-üzletágtól megrendelt szolgáltatások indokolt költségeinek egészét” – mondta Andrási Miklós elnök-vezérigazgató a Világgazdaságnak adott interjújában. A MÁV idei költségei további 17 milliárddal zsugorodnak a tervek szerint. Közben fejlődni kell: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2010-re 72,4 milliárd forintnyi vasúti beruházást tervez.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.