BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Forgalom-visszaesés a ruházati piacon

A magyarországi ruházati piacon is érződik a válság. A GfK piackutató intézet frissen ismertetett tanulmánya szerint az idei év első hat hónapjában – értékben számolva – 13 százalékkal kevesebb ruházati terméket vásároltak a hazai fogyasztók, mint a tavalyi referencia-időszakban.

„Az idei első fél év 143,5 milliárd forintos ruházati forgalma jóval alatta marad annak a forgalomnak, amit az elmúlt években realizáltak a kereskedők. Különösen nagy visszaesés következett be a kisebb alapterületű butikláncoknál és az áruházaknál, de a jóval kedvezőbb árú csatornák sem tudtak profitálni a válságból: a távol-keleti üzletek, és leginkább a piaci árusok részesedése is csökkent” – mondta el Kárai Anita, a GfK Hungária key account managere.

„Azonban a vesztesek mellett voltak győztesek is. Tovább erősödtek a Magyarországon 4-5 éve jelen lévő textildiszkontok, de a használtruha-üzletek is nagyobb forgalmat könyvelhettek el, mint egy évvel korábban. A nagy alapterületű multinacionális láncok megőrizték pozíciójukat: mind értékben, mind mennyiségben sikerült minimálisan felülmúlniuk a tavalyi első fél évet” – tette hozzá a GfK szakértője.

A háztartások elsősorban a sportruházaton spóroltak. Jobbára a felsőruházaton, de alsóruházati termékből és cipőből is kevesebb került a kosarakba – teszi hozzá a GfK elemzése. Érdekesség, hogy utóbbi szegmensben nem a gyermekeken, hanem egyértelműen saját magukon spóroltak a szülők. Ezt támasztja alá, hogy jóval kevesebb női mindennapi lábbeli, illetve férfisportcipő fogyott, miközben a gyermekcipők iránti kereslet csak kis mértékben esett vissza. Többet adtak ugyanakkor el kiegészítőkből: a válság idején minden ötödik háztartás vásárolt ilyen terméket az első fél évben, átlagosan 6200 forintért. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.