A magyarországi ruházati piacon is érződik a válság. A GfK piackutató intézet frissen ismertetett tanulmánya szerint az idei év első hat hónapjában – értékben számolva – 13 százalékkal kevesebb ruházati terméket vásároltak a hazai fogyasztók, mint a tavalyi referencia-időszakban.
„Az idei első fél év 143,5 milliárd forintos ruházati forgalma jóval alatta marad annak a forgalomnak, amit az elmúlt években realizáltak a kereskedők. Különösen nagy visszaesés következett be a kisebb alapterületű butikláncoknál és az áruházaknál, de a jóval kedvezőbb árú csatornák sem tudtak profitálni a válságból: a távol-keleti üzletek, és leginkább a piaci árusok részesedése is csökkent” – mondta el Kárai Anita, a GfK Hungária key account managere.
„Azonban a vesztesek mellett voltak győztesek is. Tovább erősödtek a Magyarországon 4-5 éve jelen lévő textildiszkontok, de a használtruha-üzletek is nagyobb forgalmat könyvelhettek el, mint egy évvel korábban. A nagy alapterületű multinacionális láncok megőrizték pozíciójukat: mind értékben, mind mennyiségben sikerült minimálisan felülmúlniuk a tavalyi első fél évet” – tette hozzá a GfK szakértője.
A háztartások elsősorban a sportruházaton spóroltak. Jobbára a felsőruházaton, de alsóruházati termékből és cipőből is kevesebb került a kosarakba – teszi hozzá a GfK elemzése. Érdekesség, hogy utóbbi szegmensben nem a gyermekeken, hanem egyértelműen saját magukon spóroltak a szülők. Ezt támasztja alá, hogy jóval kevesebb női mindennapi lábbeli, illetve férfisportcipő fogyott, miközben a gyermekcipők iránti kereslet csak kis mértékben esett vissza. Többet adtak ugyanakkor el kiegészítőkből: a válság idején minden ötödik háztartás vásárolt ilyen terméket az első fél évben, átlagosan 6200 forintért. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.