Vegyes eredményeket hozott a június az új autók piacán, mert bár a 10 470 darabos forgalomba helyezés 10 százalék feletti növekedés az elmúlt év azonos időszakához képest, a második negyedév mérlegét így sem sikerült pozitívba fordítani. A mértékadó Datahouse kimutatásai szerint 2022 áprilisától június végéig 28 720 új személyautó kapott rendszámot itthon, míg 2023 ugyanezen időszakában 28 019 darab. E különbséggel (701) magyarázható a 2,4 százalékos visszaesés.
A márkák terén nincs változás, ezúttal is a Skoda vitte a prímet 1277 átadott kocsival, ám szakértők szerint a cseh konszern elsősorban a régi megrendelései miatt teljesít idén kiemelkedően. Áprilisban a 19 márkaképviselettel és 24 -szervizzel rendelkező Duna Autó Zrt. igazgatóságának elnöke, Simon Péter a Világgazdaságnak elmondta, hogy azokkal a Skodákkal töltik fel a készleteiket, amelyeket két évvel ezelőtt, vagyis 2021-ben hívtak le.
Az 1247 egységgel a júniusi versenyben második helyen végző Toyota rövidebb szállítási idővel dolgozik, míg a magyar gyártósorral rendelkező bronzérmes Suzukinak most sem sikerült elérnie az ezerdarabos határt (970).
Az összképet továbbra is árnyalja, hogy nem lehet egyértelműen elkülöníteni a régi szerződéseket az újaktól, és a magánvásárlók gyakorlatilag eltűnnek a piacról.
Az első fél évben a Toyota szinte behozhatatlan előnyre tett szert: a japán márka eddig 7560 autót értékesített, míg a második Skoda 5566-ot, a harmadik Volkswagen pedig 4871-et.
A magyarok kedvence eközben ismét az Octavia (723 darab) lett, Suzuki S-Crossból a legutóbbi hónapban 465 talált gazdára, miközben a Toyota Corolla-tulajdonosok száma 390-nel bővült. Sovány vigasz, de a Suzukinak majdnem összejött a duplázás, miután a Vitara (365) nagyon közel volt a dobogóhoz.
A második negyedévben a következőképpen alakult az eladási rangsor az új autók piacán (darab):
Varga András, az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. marketingigazgatója nemrégiben azt nyilatkozta, hogy szeretnének árat csökkenteni, de az autók előállítási költségei egyre csak drágulnak, úgyhogy erre nincs esély.
Szavait alátámasztja, hogy az S-Cross 1.4L lágy hibrid 6MT 2WD GL listaára jelenleg 9 millió forint, míg a Vitara 1.4 lágy hibrid 6MT 2WD GL-é 8,49 millió. Magánszemélyek csak úgy tudnak 1,05 millió forintot spórolni, ha belépnek a Suzuki hűségprogramjába.
A kilátások azonban nem túl biztatók: az árak mérséklődése nem valószínű, az alacsony kamatok pedig a forint-euró árfolyamnak tehetnek be, úgyhogy továbbra is az jár a legjobban, aki az alkalmankénti akciókra egyből lecsap.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.