BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kötelező felelősségbiztosítás: azok járnak a legjobban, akiknek Daciájuk, Opeljük vagy Suzukijuk van

Az átlagos casco a kgfb-hez képest jóval nagyobb mértékben, 15 százalékkal, majdhogynem 139 ezer forintra ugrott. A legolcsóbban a Daciákra és a Suzukikra lehet cascót kötni, az előbbieknél 75 ezer forint alatt maradt az átlagdíj, az utóbbiaknál pedig nem éri el a 91 ezret. A 100 ezer forint alatti ligába tartoznak még az Opelek 95 ezer forintos összeggel.

Több mint 51 ezer forint volt az autók éves kötelező felelősségbiztosítási (kgfb) átlagdíja itthon az idei első fél évben, ami 9 százalékos emelkedés a múlt év azonos időszakához képest (47 ezer forint) – derül ki a Netrisk.hu legfrissebb adataiból. A népszerű hazai márkák közül 

  • a Daciákra, 
  • a Suzukikra és 
  • az Opelekre lehet még viszonylag olcsón kgfb-t kötni. 

A Netrisk közleménye arra is emlékeztet, hogy januártól június végéig 3 százalékkal, immár 245 ezer fölé nőtt a megkötött kgfb-szerződések száma.  

Closeup,Of,Asian,Female,Signing,Car,Insurance,Document,Or,Lease
A legolcsóbban a Daciákra és a Suzukikra lehet cascót kötni, az előbbieknél 75 ezer forint alatt maradt az átlagdíj, az utóbbiaknál pedig nem éri el a 91 ezret.
Fotó: Shutterstock

 

Biztosítások, átlagok, márkák 

A friss adatokból látható, hogy a magyarországi autóállományon belül legnagyobb részesedéssel rendelkező autómárkák közül a Suzukik átlagos kgfb-díja 8 százalékkal, 38 ezer forint fölé emelkedett. A Daciák esetében szintén 8 százalékos a drágulás, így mintegy 42 ezer forinttal zárták az első fél évet. Az Opeleknél az 5 százalékos növekedés 47 ezer forintos éves átlagdíjat eredményezett, a Toyotáknál 11 százalékos gyarapodással érték el ugyanezt a számot. Bár a Volkswageneknél visszafogottan, éves szinten mindössze 5 százalékkal nőtt az átlagos összeg, de ez így is majdnem 53 ezer forint. A Renault és a Ford autóira 6-6 százalékkal magasabb áron lehetett az idei első fél évben kgfb-szerződést kötni, így 53 ezer és 54 ezer forint fölé került az átlagdíj.  

Casco-bajnokok 

A cascobiztosítások iránt továbbra is visszafogott a kereslet, ezt jelzi, hogy a megkötött kontraktusok száma csupán 1 százalékkal, alig több mint 15 ezerre nőtt a 12 hónap alatt. 

Ez leginkább az elöregedett magyarországi autóparkkal magyarázható, azaz, hogy a hazai utakon levő személyautók átlagéletkora magas, meghaladja a 15 évet, az idősebb járművekre pedig sok esetben nem lehet, vagy az értékéhez mérten nem biztos, hogy érdemes cascót kötni.

Az átlagos cascodíj a kgfb-hez képest jóval nagyobb mértékben, 15 százalékkal, majdhogynem 139 ezer forintra ugrott. A legolcsóbban a Daciákra és a Suzukikra lehet cascót kötni, az előbbieknél 75 ezer forint alatt maradt az átlagdíj, az utóbbiaknál pedig nem éri el a 91 ezret. A 100 ezer forint alatti ligába tartoznak még az Opelek, amelyek cascója átlagban 95 ezer forint. Ennél 

a három márkánál 13-15 százalékkal gyarapodtak a vonatkozó díjak.

„A kgfb- és cascodíjak emelkedésében több tényező is szerepet játszik. Az autók, szervizdíjak, munkabérek drágulása egyaránt felfelé húzza az árakat. Ezért fontos, hogy a tulajdonosok szétnézzenek a biztosítók kínálatai között, az eltérő árazási politika miatt ugyanarra a járműre jelentős eltérések lehetnek a kötelező és a cascós ajánlatok között” – mondta Besnyő Márton, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója, hozzátéve, hogy bár a cascobiztosítások drágának tűnhetnek, ám sok kocsi értékéhez képest alacsony összegről van szó. Márpedig a teljes védelemhez elengedhetetlen a casco, amely többek között az elemi károkból vagy saját hibából eredő karambolokból adódó sérülések javítására is fedezetet nyújt.  

Imádjuk a német használt autókat, és most az is kiderült, hogy miért

A magyarok úgy tartják, a német sofőrök jobban vigyáznak a kocsijukra, mint bárki más, ezért minden tíz használt járműből négyet tőlük importálunk.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.