A magyar Instacar startuppal kötött partneri megállapodás nyomán immár a hazai vásárlók is azonnal és díjmentesen juthatnak hiteles, független árértékeléshez a JóAutók.hu oldalain meghirdetett autókról – tudatta a Világgazdasággal Magyarország első ellenőrzött használtautó piactere. A gyors árösszehasonlítás lehetősége – amely az ingatlanok és műszaki cikkek vásárlása kapcsán már megszokott szolgáltatásnak számít – ezentúl a kocsikkal kapcsolatos, általában hosszú évekre szóló befektetési döntés meghozatalában is alapvető segítséget nyújt. Az Instacar szolgáltatása ráadásul mesterséges intelligenciára (MI) épül, amely minden esetben valós időben elemzi és veti egybe a konkrét jármű tulajdonságait az elérhető piaci adatok széles körével, ennek alapján kalkulálva annak piaci értékét.
„Működésünk alapelve az átláthatóság biztosítása az autókereskedelemben, így örömmel tettük elérhetővé a független árértékelés lehetőségét is – mondta Halász Bertalan, a Jóautók.hu vezérigazgatója. – Hirdetési oldalainkon az ár mellett egy ötfokú skálán mutatjuk meg az adatalapú értékelést, amelyet az Instacar biztosít. A felhasználók pozitív fogadtatását jól jelzi, hogy első felméréseink szerint a felhasználók 78 százaléka hasznosnak ítéli keresése közben ezt a funkciót.”
Az Instacar szolgáltatása önálló mobilapplikáción is elérhető, az alkalmazásnak csupán egy magyar rendszámra van szüksége. A jármű beazonosítását követően megjelennek az alapadatok, majd az MI gombnyomásra kiszámítja az aktuális piaci értéket.
Az Instacar app egyéves működése során felhasználóink 150 ezer személyautó értékbecslését végezték el, a kocsik összértéke elérte az 500 milliárd forintot
– mondta Pintye János, az Instacar alapítója.
A hazai utakon futó személyautók mintegy harmada Opel, Volkswagen vagy Ford márkájú, az Instacar-lekérdezésekben is ezek a márkák vezetnek. Az egyik leggyakoribb lekérdezett modell a Volkswagen Golf:
Kritikus a helyzet: a magyarok egyre öregebb, sokszor már veszélyes állapotú autókkal járnakEgyre öregebb kocsik szelik a magyar utakat, legalábbis erről árulkodik a Központi Statisztikai Hivatal szeptember végén publikált statisztikája. Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója szerint az még hagyján, hogy az itthoni személygépjárművek átlagos kora 15,6 évre nőtt, de az idős autók tulajdonosai – az eladásra készülve – a végén már nem igazán törődnek a karbantartással, gyakran az olajcsere is elmarad, és ezáltal korszerűtlen, rendkívül elhanyagolt járgányokkal van tele az ország. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.