A Használtautó.hu jelenleg több mint százezer aktív hirdetést tartalmazó, teljes hirdetésállományának 83 százalékát jelentő személyautó-kategóriában 6 százalékkal csökkent az átlagár tavaly februárhoz képest – tudatta a Világgazdasággal a portál.
Ez az elmúlt, járvány- és háborús helyzettel, valamint inflációval (is) sújtott esztendők fényében komoly változásnak számít, különös tekintettel arra, hogy 2021 óta évről évre akár több mint 30 százalékos átlagár-növekedés is megfigyelhető volt. A személygépkocsik drágulásának ezért az elmúlt időszakban legjobban az eladók és a kereskedők örülhettek – írják.
Az oldalon a hirdetések túlnyomó részét továbbra is az 1–3 millió forintos vételáron kínált személyautók teszik ki, miközben az elmúlt három év alatt leginkább 3–7 millió és 7–15 millió forint között növekedtek a hirdetésszámok. Az előbbi esetében 30, az utóbbi esetében pedig csaknem 100 százalékos ugrásról beszélhetünk, azaz ebben az árkategóriában megduplázódott a portálon megtekinthető járműállomány. Eközben az egymillió forint alatti kocsiknál felére esett az elérhető választék is.
A Használtautó.hu szakértője összevetette a portálon látható átlagárakat a DataHouse adatbázisában található új autókéval is.
Jelenleg egy új Suzuki Swift csaknem 7,5-szer drágább, mint a használtpiaci átlagár, míg az Opel Astra esetében megközelítőleg 7-szeres a szorzó. Itt fontos kiemelni, hogy a nagy árkülönbség oka többek között a használt kocsik
A kiválasztott népszerű típusoknál az újak átlagárcsökkenése 2023 hasonló időszakához képest csak a VW Golfok (mínusz 10 százalék) esetében látható. Ami pedig a használtautó-piaci áraikat illeti:
mindegyik vizsgált modell átlagára legalább 44–79 százalékkal növekedett a három év alatt.
Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője kiemelte: „Miközben az újautó-árak tovább emelkednek, addig a használtaké korrigál, így most már a vevők is egyre jobb helyzetbe kerülhetnek.” Vásárlói oldalról
javasoljuk megvárni a március végét, hogy kiderüljön, lefelé indulnak-e az árak, vagy tovább stagnálnak.
„A hirdetőknek pedig ekkortájt kell majd erőteljesebben előtérbe helyezniük az eladandó járműveiket, ami a kínálatra is jótékony hatással lesz.”
Megtudtuk, hány jobbkormányos autó van MagyarországonEzek a kocsik nagyjából feleannyiba kerülnek, mint a velük korban, futásteljesítményben, állapotban összevethető járművek bal oldalra szerelt volánnal. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.