BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megfordulhat a trend a használtautó-piacon, ismét a vevők diktálhatják az árakat

A Használtautó.hu statisztikái szerint árcsökkenés jelei mutatkoznak a magyar piacon, így három év után újra a vevők kerülhetnek kedvezőbb helyzetbe. Horváth András azt is elárulta, meddig várjunk a kocsivásárlással.

A Használtautó.hu jelenleg több mint százezer aktív hirdetést tartalmazó, teljes hirdetésállományának 83 százalékát jelentő személyautó-kategóriában 6 százalékkal csökkent az átlagár tavaly februárhoz képest – tudatta a Világgazdasággal a portál.

20210126 SzegedHasznált autó kereskedés.Fotó: Frank Yvette FY Délmagyarország
Már nem nagyon találni használt kocsit egymillió forint alatt Magyarországon.
Fotó: Frank Yvette / Délmagyarország

Ez az elmúlt, járvány- és háborús helyzettel, valamint inflációval (is) sújtott esztendők fényében komoly változásnak számít, különös tekintettel arra, hogy 2021 óta évről évre akár több mint 30 százalékos átlagár-növekedés is megfigyelhető volt. A személygépkocsik drágulásának ezért az elmúlt időszakban legjobban az eladók és a kereskedők örülhettek – írják.

Már nem nagyon találni használt kocsit egymillió forint alatt

Az oldalon a hirdetések túlnyomó részét továbbra is az 1–3 millió forintos vételáron kínált személyautók teszik ki, miközben az elmúlt három év alatt leginkább 3–7 millió és 7–15 millió forint között növekedtek a hirdetésszámok. Az előbbi esetében 30, az utóbbi esetében pedig csaknem 100 százalékos ugrásról beszélhetünk, azaz ebben az árkategóriában megduplázódott a portálon megtekinthető járműállomány. Eközben az egymillió forint alatti kocsiknál felére esett az elérhető választék is.  

Elszálltak az árak

A Használtautó.hu szakértője összevetette a portálon látható átlagárakat a DataHouse adatbázisában található új autókéval is.  

Jelenleg egy új Suzuki Swift csaknem 7,5-szer drágább, mint a használtpiaci átlagár, míg az Opel Astra esetében megközelítőleg 7-szeres a szorzó. Itt fontos kiemelni, hogy a nagy árkülönbség oka többek között a használt kocsik 

  • széles skálán mozgó kilométeróra-állása, 
  • kora, 
  • felszereltsége és 
  • állapota, az összes elérhető modellváltozatot beleértve. 

A kiválasztott népszerű típusoknál az újak átlagárcsökkenése 2023 hasonló időszakához képest csak a VW Golfok (mínusz 10 százalék) esetében látható. Ami pedig a használtautó-piaci áraikat illeti: 

mindegyik vizsgált modell átlagára legalább 44–79 százalékkal növekedett a három év alatt.

Kiderült, meddig kell várni az autóvásárlással

Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője kiemelte: „Miközben az újautó-árak tovább emelkednek, addig a használtaké korrigál, így most már a vevők is egyre jobb helyzetbe kerülhetnek.” Vásárlói oldalról

javasoljuk megvárni a március végét, hogy kiderüljön, lefelé indulnak-e az árak, vagy tovább stagnálnak.

„A hirdetőknek pedig ekkortájt kell majd erőteljesebben előtérbe helyezniük az eladandó járműveiket, ami a kínálatra is jótékony hatással lesz.” 

Megtudtuk, hány jobbkormányos autó van Magyarországon

Ezek a kocsik nagyjából feleannyiba kerülnek, mint a velük korban, futásteljesítményben, állapotban összevethető járművek bal oldalra szerelt volánnal.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.