Nagyon lelassult Magyarországon az új autók piaca idén júliusban. A múlt hónapban 8524 új gépjárművet adtak el, ami éves szinten ugyan 2,2 százalékos növekedés, ám júniusban még 24 százalékos bővülést lehetett mérni.
Az idei első hét hónapban az új autók piaca majdnem 11 százalékkal hízott, szóval a júliusi számok lesújtóan hatnak
– írta meg a Totalcar.
A legaggasztóbb azonban nem is a lassulás, hiszen még mondhatnánk, hogy júliusban az emberek nyaraltak, így nem autóra költötték a megtakarításukat, azonban ez nem igaz. Ugyanis miközben az új autók piaca szinte satufékezett júliusban, addig a használtautó-piac rendkívüli mértékben felpörgött ebben a hónapban.
Éves összehasonlításban 14 százalékkal több használt autót adtak el júliusban, ami 9685 használt importszemélyautót jelent. Havi alapon is 14 százalékos volt a bővülés az eladott használt autók esetében. A JóAutók.hu közleménye szerint a használtautó-értékesítés az egész második fél évben jócskán felül fogja múlni az idei első hat hónapot. Ez azt jelenti, hogy az év közepén történt egy váratlan átrendeződés a keresletben, egyik hónapról a másikra tértek át a vásárlók az új kocsikról a használtakra.
A JóAutók.hu vezérigazgatója, Halász Bertalan szerint a reálkeresetek növekedése érezteti a hatását a használtpiacon, azonban a nullkilométeres autók iránti lassuló kereslet ezt a kijelentés nem támasztja alá.
Használt autóból 2024 első hét hónapjában 63 459 darabt hoztak be Magyarországra, ez 2,4 százalékos növekedés éves szinten.
A szalonos új autók esetében trónfosztást tapasztalhattunk júliusban. Júniusban még a Volkswagen nyert a legtöbb eladott új autóval, azonban a dobogón álló három márka átrendeződött.
Júliusban ezek voltak a legnépszerűbb új autók:
Ha januártól júliusig összesítjük az eladásokat, akkor a Suzuki a kedvenc kocsink, amelyből 9522 darab fogyott. Toyotából 8652, Skodából pedig 5980 darabot adtak el az idei első hét hónapban a szalonok.
A használtautó-kereskedésekben meglepő módon szinte teljesen más autókat keresnek a magyarok. Az import használt autók megoszlása a magyar kereskedésekben így alakult:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.