Az Európai Unió célul tűzte ki, hogy 2030-ig 3,5 millióra növeli az e-autó-töltő pontok számát a közösségen belül, ami egy friss elemzés szerint azt jelenti, hogy az idei évet is beleszámítva minden évben több mint 401 ezer töltőállomást kellene telepíteni, ami nem fog teljesülni a jelenlegi telepítési ütem mellett.
Az Oeconumus Gazdaságkutató Alapítvány elemzése szerint a töltőpontok száma szerint rangsorolva az unió tagállamait, hazánk 3566 töltőállomással a lista 13. helyén áll. A kutatás azonban arra is rámutat, hogy a közösségben található 691 ezer elektromos töltő közel 60 százaléka mindössze három országban, Hollandiában, Németországban és Franciaországban található. Azonban érdemesebb inkább az egy elektromos autóra jutó töltőállomás-számot vizsgálni az ilyen autók eltérő száma miatt.
Ezen szempontból hazánk már kevésbé áll jó helyen, hátulról az ötödik a 27 tagállam rangsorában, ugyanis Magyarországon egy töltőpontra 20,5 e-autó jut. Ugyanakkor az Oeconomus arra is felhívja a figyelmet, hogy
egyre több EV-tulajdonos a lakóhelyére is telepít töltőpontot, amelyek számáról nem érhető el pontos információ.
Azt is érdemes figyelembe venni, hogy egyes országokba azért jut kevés e-autó egy töltőpontra, mert kevés ilyen jármű van az utakon. Ilyen ország például Bulgária, míg ezzel szemben Hollandiában annak ellenére a második legalacsonyabb a töltőpontok kihasználtsága, hogy a negyedik legmagasabb az e-autók elterjedtsége.
A gazdaságkutató emellett megvizsgálta az autók töltésének árát is. Elkészítették az előfizetés nélküli átlagos díjszabások rangsorát az egyik legnépszerűbb típus, a Tesla Model 3 esetében, eszerint Magyarország a negyedik helyen volt az unióban az idei első negyedévben. A hazánkban is népszerű Tesla Model 3 teljes feltöltése ugyanis hazánkban átlagosan 15,5 euróba került. Az olcsóbb töltési díjat lehetővé tevő előfizetések tekintetében hazánk az uniós rangsor ötödik helyén áll.
Mindebből tehát az következik, hogy Magyarországon olcsónak számít az elektromos autók töltése, viszont a töltőpontok alacsony száma miatt a hálózat leterhelt, nehezebben lehet szabad állomást találni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.