BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elektromos autókra szívesebben kötünk cascót

A teljes magyar autóállományhoz képest még mindig csak a személyautók ötödét biztosítja a tulajdonosa cascóval. Azoknál, ahol kötöttek casco biztosítást, a díj átlagosan az inflációval megegyező mértékben nőtt a harmadik negyedévben éves szinten, pedig a javíttatás tényleges költsége ennél gyorsabban emelkedett.

A megkötött, teljes körű casco biztosítások átlagdíja egy év alatt 4 százalékkal, 212 400 forintra emelkedett a személyautókra a harmadik negyedévben. A szerződők 20 százaléka 8 évnél idősebb autóra kötötte a biztosítást. Az autósok fele egy összegben fizeti az éves díjat, míg 39 százaléka negyedévenként. Egyre kevesebben használják a csekkes befizetést, ennek aránya egy év alatt újabb 8 százalékponttal, 5 százalékra csökkent. Ez azzal is magyarázható, hogy elektronikus fizetési formára kedvezményeket adnak a biztosítók – írja közleményében az Insura.hu biztosításközvetítő.

A,Car,With,A,Broken,Windshield,On,A,Spring,Day
casco
A megkötött casco szerződések mellé az autósok harmada kiegészítő biztosítást is köt, a legtöbben üvegkárra / Fotó: Shutterstock

A casco biztosítások átlagos díja a tényleges javíttatási költségnél kisebb mértékben nőtt

Az új autók átlagos casco díja 251 700 forintra, az élő szerződéssel rendelkező használt autók casco díja pedig átlagosan 175 400 forint volt az elmúlt negyedévben. A használt autó vásárlásakor kötött casco biztosítások átlagdíja a külföldről behozott autóknál 213 300, míg hazai adásvételeknél 221 500 forint volt.

Az online megkötött casco biztosítások 175 200 forintos éves átlagdíja jelentősen alatta marad a teljes átlagnak. Ezt az magyarázza, hogy a kedvezőbb díjú évfordulós kötések többségét már így bonyolítják.

Az átlagdíjak négyszázalékos emelkedése gyakorlatilag megegyezik az időszakra jellemző inflációs szinttel, miközben mind az alkatrészárak, mind a szervizek rezsióradíjai ennél valamivel gyorsabban emelkedtek ebben az időszakban is 

– nyilatkozta Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója.

A casco megléte kapcsán a vezető kiemelte, hogy „továbbra is probléma, hogy a hazai autók négyötöde nem rendelkezik ezzel a védelemmel, pedig a lopáskárokra, a saját hibából bekövetkező töréskárokra, illetve az egyre gyakrabban bekövetkező elemi károkra (vihar, jégverés, áradás stb.) kizárólag a casco biztosítás nyújt fedezetet.”

A megkötött casco szerződések mellé az autósok 34 százaléka kiegészítő biztosítást is köt. A leggyakoribb az üvegkár-önrészbiztosítás volt 23 százalékkal.

Szintén igen népszerű az avulásmentes térítés (9 százalék), a kiegészítő balesetbiztosítás (7 százalék), a poggyászbiztosítás (7 százalék), a kölcsöngépjármű-biztosítás (7 százalék), a hibás tankolás biztosítása (7 százalék), illetve az autóban található értékes elektroakusztikai berendezések lopás- vagy más casco-kárát fedező szolgáltatás (7 százalék) is.

A villanyautókat magasabb arányban biztosítják cascóval

Magyarországon június végén 4,23 milliónál is több személyautót tartott nyilván a KSH, a tisztán elektromos meghajtású személygépkocsik száma meghaladta az 55 ezret. Azaz a villanyautók aránya a robbanómotorosokéhoz és a hibridmeghajtásúakéhoz képest mintegy 1 százalék a teljes magyar állományban.

Man,Fills,Out,A,Car,Insurance,Form,After,A,Car
A villanyautókat magasabb arányban biztosítják cascóval / Fotó: Shutterstock

A casco biztosításoknál jelentősen magasabb, 12 százalék az elektromos autók aránya a K&H-nál a szolgáltató közleménye szerint. „A teljes állományra vetített magasabb casco arányban szerepet játszik az is, hogy az elektromos autók egyelőre még drágábbak, mint az azonos kategóriába sorolt hagyományos meghajtásúak. Ezért több tulajdonos így védi az autóját” –  mondta Székely Pálma, a vállalat értékesítés és életbiztosítási üzletágának vezetője.

A Magyarországon eladott új autók több mint 7 százaléka volt elektromos az idei év első nyolc hónapjában. Bár ez elmarad a majdnem 13 százalékos uniós átlagtól, a régiós országokban az egyik legjobb eredmény. Romániában 6 százalék feletti, Lengyelországban mindössze 3, Csehországban közel 4, Szlovákiában kevesebb mint 3 százalékos a villanyautók részesedése az újautó-piacon. Ausztriában ugyanakkor már majdnem 17 százaléknál tartanak az elektromos autók.

MNB Fogyasztói percek – Miben segít a biztosítási termékismertető?

Utas- vagy baleset-biztosítás, esetleg casco kötésénél általában a biztosítás díja az egyik fő választási szempont, az egyes biztosítók által kínált termékek szerződési feltételei azonban eltérők. Így hiába választjuk a legdrágább biztosítást, nem biztos, hogy minden olyan kockázatra fedezetet nyújt, amelyre szeretnénk. Hogyan lehet gyorsan áttekinteni, hogy mely biztosítók termékeit nézzük át részletesebben, és melyek azok a biztosítások, amelyek egyáltalán nem igazodnak igényeinkhez? A nem-életbiztosítási termék esetében a biztosítási termékismertető lehet ebben segítségünkre.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.