BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
M?lndal,,Sweden,-,May,14,2023:,Long,Row,Of,Byd

Újabb mérföldkövet léphet át a BYD: a Tesla után a Fordot megelőzheti

A kínai autógyártó 40 ezerrel több járművet értékesített a Fordnál a harmadik negyedévben. A BYD lendülete várhatóan kitart, s az idén értékesítésben megelőzheti a három nagy detroiti autógyártó közül a Fordot.

A BYD idei teljesítménye eddig közel azonos a Fordéval, a világ egyik legrégebbi autógyártóéval, ám elemzők szerint ez nem sokáig lesz így. Esély van ugyanis arra, hogy a BYD idén több autót ad el, mint a Ford. A kínai társaságnak ez lökést adhat azután, hogy a harmadik negyedévben a bevételei meghaladták a Tesláét, és októberben rekord számú, 534 ezer járművet adott el.

M?lndal,,Sweden,-,May,14,2023:,Long,Row,Of,Byd
A BYD a Tesla után a Fordot megelőzheti az értékesítési darabszám alapján /Fotó: Shutterstock

Az amerikai vállalat negyedéves átlagban 1,1 millió járművet értékesített globálisan. A kínai óriás ezzel szemben a harmadik negyedévben 40 ezerrel több autót értékesített nála. Az 1,13 milliós volumen többsége személyautó, néhány ezer teherautó és busz mellett.

Az ázsiai társaság alelnöke, He Zhiqi szerint a BYD csak a harmadik negyedévben majdnem 200 ezer egységgel növelte a gyártási kapacitását, a személyi állományát pedig ugyanennyivel gyarapította az összeszerelő és alkatrészgyártó üzletágaiban.

A Bloomberg elemzői körképe alapján minden szakértő azzal számol, hogy 

Kína legnagyobb villanyautó-gyártójának lendülete továbbra is kitart, és darabszám alapján megelőzi a három nagy Detroit-i autógyártó közül a Fordot.

A BYD értékesítésének látványos növekedése a kormányzati támogatások által gerjesztett  kínai keresletbővülésnek köszönhető, Peking ugyanis arra ösztönzi a lakosságot, hogy cserélje le a régebbi elektromos és hibrid, vagy hagyományos meghajtású autóikat új generációsra.

A BYD és más, új generációs autógyártók kiszorítják a piacról a régieket

A Fordhoz hasonló nagy múltú autógyártók egyre nehezebb helyzetben találják magukat a kínai versenytársaikkal folytatott versenyben, még az Európai Unió, az Egyesült Államok és Kanada büntetővámjaival együtt is

A Nissan például az idei évben a bevételek tekintetében a BYD mögött fog maradni a Bloomberg számítása szerint. A Volkswagennél pedig súlyos problémák léptek fel, amire jól rámutatnak tervbe vett  európai gyárbezárásai.

A hagyományos autógyártók közül fellélegezhetnek azok az amerikai vállalatok, amelyek többségében belső égésű motorral készítik a járműveiket. Donald Trump megválasztott republikánus elnök ugyanis azt ígérte, hogy visszavonja demokrata Joe Biden inflációcsökkentő törvényét, amely támogatja a lakosság elektromos autók vásárlását, ami miatt a fogyasztók előnyben részesíthetik a villanyautó-gyártók termékeit.

Elképesztő ütemet diktálnak a kínaiak: a BYD újabb álomhatárokat ostromol

Három hónap alatt kétszázezer fővel nőtt a létszám, és ugyanennyivel a gyártókapacitás nagysága a világ első számú új generációs autógyártójánál. A BYD számára innentől már ujjgyakorlat lesz elérni a négymillió darabos idei rekordértékesítést.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.