A BYD idei teljesítménye eddig közel azonos a Fordéval, a világ egyik legrégebbi autógyártóéval, ám elemzők szerint ez nem sokáig lesz így. Esély van ugyanis arra, hogy a BYD idén több autót ad el, mint a Ford. A kínai társaságnak ez lökést adhat azután, hogy a harmadik negyedévben a bevételei meghaladták a Tesláét, és októberben rekord számú, 534 ezer járművet adott el.
Az amerikai vállalat negyedéves átlagban 1,1 millió járművet értékesített globálisan. A kínai óriás ezzel szemben a harmadik negyedévben 40 ezerrel több autót értékesített nála. Az 1,13 milliós volumen többsége személyautó, néhány ezer teherautó és busz mellett.
Az ázsiai társaság alelnöke, He Zhiqi szerint a BYD csak a harmadik negyedévben majdnem 200 ezer egységgel növelte a gyártási kapacitását, a személyi állományát pedig ugyanennyivel gyarapította az összeszerelő és alkatrészgyártó üzletágaiban.
A Bloomberg elemzői körképe alapján minden szakértő azzal számol, hogy
Kína legnagyobb villanyautó-gyártójának lendülete továbbra is kitart, és darabszám alapján megelőzi a három nagy Detroit-i autógyártó közül a Fordot.
A BYD értékesítésének látványos növekedése a kormányzati támogatások által gerjesztett kínai keresletbővülésnek köszönhető, Peking ugyanis arra ösztönzi a lakosságot, hogy cserélje le a régebbi elektromos és hibrid, vagy hagyományos meghajtású autóikat új generációsra.
A Fordhoz hasonló nagy múltú autógyártók egyre nehezebb helyzetben találják magukat a kínai versenytársaikkal folytatott versenyben, még az Európai Unió, az Egyesült Államok és Kanada büntetővámjaival együtt is.
A Nissan például az idei évben a bevételek tekintetében a BYD mögött fog maradni a Bloomberg számítása szerint. A Volkswagennél pedig súlyos problémák léptek fel, amire jól rámutatnak tervbe vett európai gyárbezárásai.
A hagyományos autógyártók közül fellélegezhetnek azok az amerikai vállalatok, amelyek többségében belső égésű motorral készítik a járműveiket. Donald Trump megválasztott republikánus elnök ugyanis azt ígérte, hogy visszavonja demokrata Joe Biden inflációcsökkentő törvényét, amely támogatja a lakosság elektromos autók vásárlását, ami miatt a fogyasztók előnyben részesíthetik a villanyautó-gyártók termékeit.
Elképesztő ütemet diktálnak a kínaiak: a BYD újabb álomhatárokat ostromol
Három hónap alatt kétszázezer fővel nőtt a létszám, és ugyanennyivel a gyártókapacitás nagysága a világ első számú új generációs autógyártójánál. A BYD számára innentől már ujjgyakorlat lesz elérni a négymillió darabos idei rekordértékesítést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.