Megugrottak a kínai autóeladások októberben. A világ legnagyobb autópiacán 2,28 millió járművet értékesítettek októberben, ami azt jelenti, hogy a bővülés 11,2 százalékos volt egy év alatt. A legtöbb autót a villanyautókat gyártó BYD adta el – derült ki a Kínai Személyautó Szövetség (CPCA) pénteken közzétett adataiból, amelyet a Reuters elemzett.
Az októberi növekedés a második legmagasabb volt idén a januári 57,1 százalékos után. Az év első 10 hónapjában 3 százalékkal értékesítettek több gépkocsit az előző év hasonló időszakához képest. Az eladások ezzel 18 millióra nőttek.
Idén összességében 5 százalékos növekedést vár az autóeladásokban
Cui Dongshu, a kínai autószövetség vezetője szerint. A kínai állam erős ösztönzi a régebbi autók elektromos autókra és üzemanyag-takarékosabb autókra való cseréjét, személyenként 1 millió forintnak megfelelő jüanos kormányzati támogatást ad 2025-ig.
Nem kellettek a csúcskategóriás gépjárművek. Luxusautókból 7 százalékkal kevesebbet, mindösszesen 210 ezer darabot értékesítettek Kínában októberben. A hibridek eladásai sem teljesítettek jól. Az autóipar húzótermékei a belépőszintű elektromos autók.
Az elektromos járművek és plug-in hibridek eladásai 56,7 százalékkal nőttek az előző évhez képest, és az összes eladás 52,5 százalékát tették ki. A tisztán villanyautók és a hibridek eladásai már a negyedik egymást követő hónapban haladták meg a robbanómotorosokét.
A kínai autóexport növekedése októberben lassult, csak 13 százalékkal növekedett a szeptemberi 22 százalékhoz képest.
A BYD újabb havi rekordot ért el, az eladások októberben először érték el a félmillió darabot. A legnagyobb kínai autógyártó bevételei meghaladták a Tesláét a harmadik negyedévben.
Igaz, elektromos autóból még mindig kevesebbet értékesített mint Elon Musk cége.
A kínai vállalat az idei értékesítési céljának 81 százalékát érte el. A Geely és a Leapmotor is jól teljesített.
A BYD a járművei 90 százalékát Kínában értékesíti és darabszámra egyre jobban elhúz a Volkswagen és a Toyota előtt. A kínai gyártó az első kilenc hónapban a teljes piac 15,8 százalékos részesedésével vezette a kínai autóeladási rangsort. Ezalatt a villanyautók és a plug-in hibridek értékesítései az ország teljes piacának több mint egyharmadát tették ki.
A BYD tavaly a Volkswagen két kínai vegyesvállalatának együttes eladásai mögött a második helyre szorult az értékesítési rangsorban.
Óriásit nyerhet Magyarország a villanyautókra kivetett büntetővámokkal – európai központ lehetünk
Kína arra kérte a nagy autógyártóit, hogy állítsanak le több európai beruházásukat. Magyarországi projekt nincs veszélyben, sőt a legnagyobb villanyautó-gyártó BYD a szegedi gyárépítése mellett Magyarországra hozhatja az európai központját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.