BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
BYD Atto 3

Egy mutatóban még mindig jobb a Tesla, mint a BYD

A legnagyobb kínai autógyártó bevételei meghaladták a Tesláét a harmadik negyedévben. A BYD ezenfelül októberben rekordszámú autót értékesített. Csakhogy az amerikai rivális egy fontos mutatóban még mindig jobban teljesít.

Megugrottak a kínai autóeladások októberben. A világ legnagyobb autópiacán 2,28 millió járművet értékesítettek októberben, ami azt jelenti, hogy a bővülés 11,2 százalékos volt egy év alatt. A legtöbb autót a villanyautókat gyártó BYD adta el – derült ki a Kínai Személyautó Szövetség (CPCA) pénteken közzétett adataiból, amit a Reuters elemzett.

BYD Atto 3
A kínai BYD autógyártó bevételei meghaladták a Tesláét a harmadik negyedévben / Fotó: Bay Ismoyo / AFP

Az októberi növekedés a második legmagasabb volt idén a januári 57,1 százalékos után. Az év első 10 hónapjában 3 százalékkal értékesítettek több gépkocsit az előző év hasonló időszakához képest. Az eladások ezzel 18 millióra nőttek.

Idén összességében 5 százalékos növekedést vár az autóeladásokban

Cui Dongshu, a kínai autószövetség vezetője. A kínai állam erősen ösztönzi a régebbi autók elektromos és üzemanyag-takarékosabb autókra való cseréjét, személyenként egymillió forintnak megfelelő jüanos kormányzati támogatást ad 2025-ig.

Hasítottak a villanyautó-eladások Kínában

Nem kellettek a csúcskategóriás gépjárművek. Luxusautókból 7 százalékkal kevesebbet, mindösszesen 210 ezer darabot értékesítettek Kínában októberben. A hibridek eladásai sem teljesítettek jól. Az autóipar húzótermékei a belépőszintű elektromos autók.

Az elektromos járművek és plug-in hibridek eladásai 56,7 százalékkal nőttek az előző évhez képest, és az összes eladás 52,5 százalékát tették ki. A tisztán villanyautók és a hibridek eladásai már a negyedik egymást követő hónapban haladták meg a robbanómotorosokét.

A kínai autóexport növekedése októberben lassult, csak 13 százalékkal nőtt a szeptemberi 22 százalékhoz képest.

Kifejezetten jól teljesített a BYD

A BYD újabb havi rekordot ért el, az eladások októberben először érték el a félmillió darabot. A legnagyobb kínai autógyártó bevételei meghaladták a Tesláét a harmadik negyedévben.

Igaz, elektromos autóból még mindig kevesebbet értékesített, mint Elon Musk cége.

A kínai vállalat az idei értékesítési céljának 81 százalékát érte el. A Geely és a Leapmotor is jól teljesített.

A BYD a járművei 90 százalékát Kínában értékesíti, és darabszámra egyre jobban elhúz a Volkswagen és a Toyota előtt. A kínai gyártó az első kilenc hónapban a teljes piac 15,8 százalékos részesedésével vezette a kínai autóeladási rangsort. Ezalatt a villanyautók és a plug-in hibridek értékesítései az ország teljes piacának több mint egyharmadát tették ki.

A BYD tavaly a Volkswagen két kínai vegyesvállalatának együttes eladásai mögött a második helyre szorult az értékesítési rangsorban.

Óriásit nyerhet Magyarország a villanyautókra kivetett büntetővámokkal – európai központ lehetünk

Kína arra kérte a nagy autógyártóit, hogy állítsák le több európai beruházásukat. Magyarországi projekt nincs veszélyben, sőt a legnagyobb villanyautó-gyártó BYD a szegedi gyárépítése mellett Magyarországra hozhatja az európai központját.


 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.