Az amerikai Ford autóipari óriás azt tervezi, hogy 2027-ig négyezer munkahelyet szüntet meg Európában, miután a vállalat az elmúlt években jelentős veszteségeket könyvelt el a blokk piacán.
A Deutsche Welle értesülései szerint a gyártó az európai alkalmazottainak a 14 százalékát építené le a következő három évben.
A legnagyobb bezárásokra Németországban lehet számítani, ahol mintegy 2900 munkahely fog megszűnni.
A vállalat azt is tervezi, hogy a németországi Kölnben található, mintegy 11 500 embert foglalkoztató üzemében csökkentik a dolgozók munkaidejét, és visszafogják az ott összeszerelt Capri és Explorer elektromos járművek gyártását.
Dave Johnston, a Ford európai átalakításért és partnerségekért felelős alelnöke szerint „kritikus fontosságú, hogy nehéz, de határozott lépéseket tegyünk a Ford jövőbeni versenyképességének biztosítása érdekében Európában”.
A vállalat közölte, hogy a létszámleépítés a munkavállalók képviselőivel egyeztetve fog történni.
Szerdán a vállalat közölte, hogy a globális autóipar továbbra is „jelentős zavarok időszakát éli”, miközben a villamosított mobilitásra tér át. Ez Európában különösen igaz, ahol a gyártóknak kemény szabályozásokkal és bizonytalan fogyasztói kereslettel kell szembenézniük.
A közelmúltban például a Volkswagen, a kontinens iparának az egyik legfontosabb képviselője tízezres leépítéseket, gyárbezárásokat és bércsökkentéseket jelentett be a helyi piac gyengeségeire hivatkozva.
A vállalatok a visszaesés miatt elsősorban az európai kormányokat okolják, amelyek szerintük sem állami támogatásban, sem pedig politikai iránymutatásban nem tudtak segítséget nyújtani az iparágnak. A Ford vezetése például sürgette Berlint, hogy javítsa az elektromos autók értékesítésének piaci feltételeit.
Németországnak és Európának egyértelmű, világos politikai menetrendre van szüksége az elektromos mobilitás előmozdítása érdekében, enélkül ugyanis elfelejthetjük a zöldközlekedést
– olvasható John Lawlernek, a Ford pénzügyi vezetőjének a német kormánynak írt levelében, amelyben ismét kiemelte, hogy a kontinensen szükség van a töltőinfrastruktúrába történő állami beruházásokra, az értelmes ösztönzőkre és „nagyobb rugalmasságra” a szén-dioxid-kibocsátási célok teljesítésében.
A Volkswagen Amerikában építkezik, Európában rombol
Európában megspórolt pénzét a tengerentúlon fekteti be a Volkswagen. A válságát élő német autógyártó a Rivian partnereként folytatja az elektromos átállást Amerikában. Eközben a Volkswagen csoport bezárásra ítélt brüsszeli gyárát sem sikerül megmenteni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.