BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Ford

Óriási leépítéseket tervez a Ford – több ezer európai dolgozót érint a döntés

A legtöbb munkahely Németországban szűnne meg. A Ford több ezer fős leépítésére a vállalatnak az európai piaci brutális veszteségei miatt van szükség.

Az amerikai Ford autóipari óriás azt tervezi, hogy 2027-ig négyezer munkahelyet szüntet meg Európában, miután a vállalat az elmúlt években jelentős veszteségeket könyvelt el a blokk piacán.

Ford
A Ford több ezer fős leépítésére azért van szükség, mert brutálisak a vállalat veszteségei az európai piacon / Fotó: NurPhoto via AFP

A Deutsche Welle értesülései szerint a gyártó az európai alkalmazottainak a 14 százalékát építené le a következő három évben. 

A legnagyobb bezárásokra Németországban lehet számítani, ahol mintegy 2900 munkahely fog megszűnni.

A vállalat azt is tervezi, hogy a németországi Kölnben található, mintegy 11 500 embert foglalkoztató üzemében csökkentik a dolgozók munkaidejét, és visszafogják az ott összeszerelt Capri és Explorer elektromos járművek gyártását.

Dave Johnston, a Ford európai átalakításért és partnerségekért felelős alelnöke szerint „kritikus fontosságú, hogy nehéz, de határozott lépéseket tegyünk a Ford jövőbeni versenyképességének biztosítása érdekében Európában”.

A vállalat közölte, hogy a létszámleépítés a munkavállalók képviselőivel egyeztetve fog történni.

Nincs egyedül a Ford, válságban van az európai autóipar

Szerdán a vállalat közölte, hogy a globális autóipar továbbra is „jelentős zavarok időszakát éli”, miközben a villamosított mobilitásra tér át. Ez Európában különösen igaz, ahol a gyártóknak kemény szabályozásokkal és bizonytalan fogyasztói kereslettel kell szembenézniük.

A közelmúltban például a Volkswagen, a kontinens iparának az egyik legfontosabb képviselője tízezres leépítéseket, gyárbezárásokat és bércsökkentéseket jelentett be a helyi piac gyengeségeire hivatkozva.

A vállalatok a visszaesés miatt elsősorban az európai kormányokat okolják, amelyek szerintük sem állami támogatásban, sem pedig politikai iránymutatásban nem tudtak segítséget nyújtani az iparágnak. A Ford vezetése például sürgette Berlint, hogy javítsa az elektromos autók értékesítésének piaci feltételeit.

Németországnak és Európának egyértelmű, világos politikai menetrendre van szüksége az elektromos mobilitás előmozdítása érdekében, enélkül ugyanis elfelejthetjük a zöldközlekedést 

– olvasható John Lawlernek, a Ford pénzügyi vezetőjének a német kormánynak írt levelében, amelyben ismét kiemelte, hogy a kontinensen szükség van a töltőinfrastruktúrába történő állami beruházásokra, az értelmes ösztönzőkre és „nagyobb rugalmasságra” a szén-dioxid-kibocsátási célok teljesítésében.

A Volkswagen Amerikában építkezik, Európában rombol

Európában megspórolt pénzét a tengerentúlon fekteti be a Volkswagen. A válságát élő német autógyártó a Rivian partnereként folytatja az elektromos átállást Amerikában. Eközben a Volkswagen csoport bezárásra ítélt brüsszeli gyárát sem sikerül megmenteni.

 

 


 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.