Magyarország az elmúlt években nettó áramimportőrnek minősült, jelenleg is számottevő mennyiséget importál. A villamosenergia-piacnyitás kezdeti sikere szinte kizárólag a kedvező árú importra épült, a szabadpiac jelenleg is nagy mértékben ebből a forrásból szerzi be a villamos energiát. Hazánk Szlovákia és Ukrajna felől importálja a legtöbb áramot. A versenyhatóság információi szerint a rendszerirányító az ukrán-magyar határmetszéken – különösen 2008 áprilisa és 2009 januárja között – a határkeresztező-kapacitás kiosztás területén olyan gyakorlatot folytatott, amely alkalmas volt az Ukrajnából Magyarországra irányuló villamosenergia kereskedelem korlátozására.
Az Ukrajnából Magyarországra importálni kívánt villamosenergia ugyanis egészben vagy részben csak kerülő úton, legalább további egy tagállam (Szlovákia vagy Románia) érintésével érkezhetett hazánkba. Ez a magatartás potenciálisan az egész hazai villamosenergia kereskedelem korlátozását is maga után vonhatta. Káros hatásával drágította az egyik legkedvezőbb áru importforrást, illetve - a versenytársak kizárásával - csökkentette a Magyarországra hozott árammennyiséget, amely az amúgy is likviditási problémákkal küzdő villamosenergia nagykereskedelmi piacon kedvezőtlenül befolyásolhatta a versenyt.
Az a tény, hogy a MAVIR időközben változtatott kapacitáskiosztási gyakorlatán az érintett határmetszéken, nem zárja ki, hogy korábbi magatartásának ne lett volna olyan versenykorlátozó hatása, amely a jelenlegi folyamatokat is befolyásolja. A versenytörvény szerint az eljárás befejezésének határideje 180 nap, amely azonban – az ügy bonyolultságától függően – két alkalommal legfeljebb 180 nappal meghosszabbítható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.