Egyre kedveltebb az alkoholmentes sör. Mennyiségben 5 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben 2008 május-2009 áprilisban, mint az előző hasonló időszakban. Így a piac mérete meghaladja a 145 ezer hektolitert, állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.
Ugyanakkor értékben a bolti eladás elérte az évi 4,5 milliárd forintot. Ez 4 százalékkal több 2008 május-2009 áprilisban, mint egy évvel korábban.
2007. április - 298
2008. április - 331
2009. április - 302A növekedés egyik oka, hogy nem drágult az alkoholmentes sör. Idén áprilisban egy liter mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 302 forint, szemben a múlt év negyedik hónapjában regisztrált 330 forinttal.
A fogyasztók alkoholmentesből is egyre több dobozos sört vásárolnak. Mennyiségben a dobozosra 2008 május-2009 áprilisban 66 százalék jutott, ami 11 százalékponttal több, mint egy évvel korábban. A sör teljes kiskereskedelmi forgalmából az alkoholmentes szegmens mennyiségben 4, értékben 5 százalékkal részesedik, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexének 2008 május-2009 áprilisi adatai szerint.
Az előző tizenkét hónaphoz képest, összességében a sör bolti eladása értékben 5 százalékkal emelkedett, és meghaladja a 115 milliárd forintot. Mennyiségben stabilan 4 millió hektoliter körüli a piac.
Figyelemre méltó trend, hogy egyre inkább koncentrálódik az alkoholmentes sör eladása. Mennyiséget tekintve a hipermarket részaránya 29-ről 35 százalékra emelkedett, egyik évről a másikra. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna mutatója pedig 14-ről 16 százalékra bővült. A 201-400 négyzetméteres üzletek 6 százalékos aránya változatlan maradt. Viszont a 200 négyzetméteres és kisebb bolttípusok részesedése kisebb lett.
2007. április - 298
2008. április - 331
2009. április - 302 -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.