A Der Spiegel információi szerint az ajánlat a végső szakaszban van, és ezt közvetve a Porsche vezetői is megerősítették. Ismertté vált az is, hogy július 23-ra rendkívüli felügyelő bizottsági ülést hívtak össze a nagy hagyományokkal rendelkező sportautógyár jövőjével kapcsolatos döntés meghozatalára.
Mindezzel párhuzamosan növelte részvényvásárlási ajánlatát a Volkswagen is, amely 4 milliárd euróért a Porsche részvényeinek 49,9 százalékát kívánja megszerezni. A Porsche vezetői - élükön Wendelin Wiedeking elnökkel - azonban, ugyancsak a Der Spiegel szerint, keveslik a Volkswagen által kínált összeget, és a katari emírség ajánlatát részesítik előnyben.
Korábban szó volt a Porsche és a Volkswagen összeolvadásáról, az azonban az ellentétes álláspontok és a Porsche súlyos eladósodása miatt meghiúsult. A Porsche egyébként 51 százalékkal a Volkswagen legnagyobb részvényese, míg az alsó-szászországi tartományi kormány 5 százalékos részesedéssel rendelkezik a VW-ben.
Értesülések szerint a Porsche adósságai mintegy 9 milliárd eurót tesznek ki, a német kormány ugyanakkor elutasította a gyár pénzügyi megsegítését. Ily módon az emírség állami beruházási alapjától érkezett ajánlat a szakértők szerint egyfajta "megváltásnak" számítana.
Hétvégi értesülések szerint egyébként nemcsak a Porsche, hanem az Opel esetében is fordulat fordulatot követ. Vasárnap Karl-Theodor zu Guttenberg gazdasági miniszter is megerősítette a Bild am Sonntag című lapnak azt az értesülését, hogy a Magna osztrák-kanadai beszállító konszernnel korábban született, előzetes átvételi megállapodás ellenére a belga pénzügyi befektető, az RHJ International (RHJI) holding ajánlatot tett.
A vasárnapi német újság szerint az RHJI az anyavállalattal, a General Motorsszal folytatott tárgyalásokat, és ajánlata egyes vonatkozásban kedvezőbb a Magnáénál. Így a belga cég állítólag garantálta, hogy egyetlen németországi üzemet sem zár be és különösebb alkalmazotti létszámcsökkentést sem tervez. Az RHJI kilátásba helyezte azt is, hogy európai méretekben is csak 10 ezer személy kerül elbocsátásra, míg a Magna 20 ezer fős leépítésről beszélt.
A német kormány korábban a Magna mellett tette le a garast, hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a pályázat még "nyitott". Amit megerősít, hogy az Opelért állítólag a kínai Beijing Automotive Industry Corporation (BAIC) is versenyben van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.