Az elemzők 78 milliót jósoltak. Az első negyedévben 101 millió eurós vesztesége volt adó után. A tavalyi első negyedben 15 millió euró volt a hiány ebben a rubrikában.
Az első félévi, 53 millió eurós mínuszt egyértelműen a világgazdasági válságnak tulajdonították az időközi beszámolóban, megjegyezve, hogy a helyzet sokat javult a második negyedév során. Ezt segítette a jelentős átszervezés, részlegek eladása már tavaly, a költségcsökkentés és az árengedmények, az akciók sokasága is. A mostani gazdasági helyzetben, amikor az emberek a nagyobb beruházásokat elhalasztják, javul a mindennapi cikkeket árusító kiskereskedelem esélye a kisebb fogyasztói kiadások megszerzésére.
A második félévre az üzletmenetben nem várnak jelentős változást, javulást továbbra is a költségcsökkentéstől, a kevesebb beruházástól remélnek. Korábban megerősítették, hogy középtávon évi 6 százalékos bevételnövekedést akarnak elérni.
Ettől egyelőre bőven el vannak maradva, de az általános helyzethez képest a cég még egész jól tartja magát, amennyiben a bevétel 15,2 milliárd euró volt az első negyedévben, csak 2,5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, valutaárfolyam-változások nélkül pedig 1,1 százalékkal nőtt volna. A második negyedévi bevétel, 15,338 milliárd euró, 3,8 százalékkal maradt el az egy évvel azelőtti 15,95 milliárdtól, árfolyamváltozások nélkül pedig nem változott volna. A csekély visszaesést főleg az élelmiszerek olcsóbbodása okozta éves összehasonlításban. Az elemzők 15,43 milliárdot vártak a második negyedévről.
Az első félévben Nyugat-Európában 1,9 százalékkal, Kelet-Európában 11,6 százalékkal csökkent, Ázsiában 12,7 százalékkal nőtt az értékesítés az egy évvel korábbihoz képest.
Már tavaly is a forgalom növekedése mindenütt lassult összehasonlítható alapon, de Kelet-Európa még "vitte" a céget az év jelentős. részében. Ezt is elrontotta azután a kelet-európai valuták gyengülése.
Tavaly Magyarországon 2 százalékkal mintegy 218 milliárd forintra növelte nettó árbevételét a Metro a Cash and Carry üzletágban.
A Metro Kereskedelmi Kft. 1993 óta működik Magyarországon, 13 áruházában 2.600 munkavállalót alkalmaz. A Metro cégcsoporthoz a Metro Cash and Carry áruházakon kívül a Real, a Media Markt, a Saturn és a Galeria Kaufhof áruházak tartoznak. A Metro 32 országban 2200 üzletet tart fenn 300 ezer dolgozóval.
Tavaly a teljes Metro csoport adózott eredménye több mint 50 százalékkal csökkent, 403 millió euróra a 2007-es 825 millióról. A bevétel egy részleg, a Galeria Kaufhof áruházak kivételével nőtt, átlagosan 6 százalékkal, a leginkább a Real hipermarketekben, Media Markt üzletágban és a Saturn üzletekben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.