Európa nyugati feléből a keletibe, és egyre inkább Ázsiába áramlik a járműalkatrész-gyártás. A hazánkban mintegy 65 ezer embernek munkát adó ágazat jelenét a megrendelések 30-40 százalékos esése, jövőjét pedig a folyamatosan erősödő indiai és kínai konkurenciával való küzdelem határozza meg.
Miután árban – olcsóságban – nem tudunk versenyezni az ázsiai gyárakkal, és egyre inkább látni kell, hogy a betanított munkát nem ide hozzák a multinacionális vállalatok, csupán a komoly szakértelmet igénylő alkatrészek gyártásával lehetünk versenyképesek. Ehhez azonban nincs elegendő megfelelően képzett munkavállaló.
A Daimler döntése, hogy Kecskeméten Mercedes-gyárat épít, egyrészt örömet szerzett a reménybeli alkatrész-beszállítóknak, másrészt aggodalmat is okoz a környékbeli vállalatoknak. Attól tartanak, rövidesen beindul a képzett munkaerő elszívása. Kecskemét környékén ugyanis nincs elegendő szakember.
Ágazati vélemény szerint a foglalkoztatottsági szint megtartása érdekében olyan szabályozás kellene, hogy egy fejlesztési alapba kerüljön a járműipari vállalatok adójának bizonyos része. A piacképes termékeket ugyanis folyamatosan fejleszteni kell, és ezt az autógyárak, valamint a nagy alkatrészgyártó konszernek el is várják beszállítóiktól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.