Az NHTSA a Toyota gázpedál ügyével kapcsolatos vizsgálatának eredményeit ma mutatta be az amerikai Kongresszusnak. Bár a folyamat még nem zárult le, a szervezet leszögezte, hogy a gázpedál beakadásán kívül nem találtak újabb hibát az érintett modelleknél, a vizsgálat balesetek közül többnél pedig vezetői hibának tulajdonították az ütközést - írja a Financial Times.
A szervezet 58 esetet tekintett át, és mint kiderült, ezek közül 35 alkalommal a vezető egyáltalán nem használta a féket, kilenc esetben a féket túl későn nyomták le, egy esetben pedig a fék-, és a gázpedált egyszerre nyomta a sofőr. Az NHTSA tájékoztatása szerint egy vizsgált balesetnél találtak a gázpedál beakadására utaló bizonyítékot. Ez viszont nem újdonság, hiszen a Toyota már korábban figyelmeztette az autósokat arra, hogy ne tegyenek szőnyeget a vezetőülés elé, mert beakadhat a pedál.
A Toyota mintegy 10 millió autót hívott vissza különböző műszaki gondok miatt tavaly november óta, elismerte, hogy vezetési kultúrája nem volt megfelelő, és rekord nagyságú, 16,4 millió dolláros bírságot fizetett a biztonsági kockázatot jelentő autók forgalomba hozása miatt. A vállalat mindvégig cáfolta, hogy az elektronikus gyorsítási rendszer tervezési hibája állna a balesetek hátterében. Az NHTSA most kiadott véleménye eldöntheti annak a több tucat csoportos pernek a kimenetélet, amelyet a japán autógyártó ellen indítottak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.