A legtöbb pénzt - vásárlásaik összértékének 36 százalékát - ruházati cikkekre és lábbelikre költik a határ túloldalára látogató magyarok, de előkelő helyen állnak "bevásárlólistájukon" az élelmiszerek is (22 százalék).
A tavalyi évről nem állnak rendelkezésre pontos adatok, de a kereskedők arról számolnak be, hogy idén valamivel több a magyar vásárló, mint az előző évben - mondta Harald Schermann szóvivő az MTI érdeklődésére.
Éves szinten 130 millió eurót költenek a magyarok a burgenlandi üzletekben. Ez az összes éves forgalom 15 százaléka, és több mint a felét teszi ki annak a vásárlóerőnek, amit a burgenlandi lakosok külföldön vagy az interneten - tehát nem a burgenlandi üzletekben - költenek el.
A legtöbb magyar Nezsidert (Neusiedl am See), Pándorfalut (Parndorf), Kismartont (Eisenstadt) és Felsőőrt (Oberwart) keresi fel - mondta el Schermann. A Burgenlanddal ugyancsak szomszédos, de Magyarországnál rövidebb szakaszon határos Szlovákiából kevesebb vásárló érkezik. Ők leginkább Nezsiderben és a pándorfalui outlet bevásárlóközpontban néznek körül, vagy az onnan autópályán könnyen elérhető osztrák fővárosban.
A burgenlandi kereskedők tapasztalatai szerint az idei karácsonyon a sportfelszerelések fogynak a szokottnál is jobban, és ebben minden bizonnyal az időjárásnak is szerepe van. A karácsonyi előtti utolsó szombati napon (vasárnap zárva tartanak az üzletek) az illatszerek, órák, ékszerek iránt is különösen nagy volt a kereslet.
A kamara arra számít, hogy mivel december 24-e idén pénteki napra esik, a karácsonyig hátra lévő napokban is nagyon sok vásárló fordul meg az üzletekben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.