Nem a múlt év volt a mélypont: 1993 óta az idén kelt el a legkevesebb autó Magyarországon – jelentette ki Eppel János, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója a vállalat sajtótájékoztatóján, hozzátéve ugyanakkor, hogy sokan két-három éve halogatják a gépkocsivásárlást, és ez a kereslet előbb-utóbb megjelenik a piacon. Az élénkülés első jelei már érezhetők, bár a Porsche Hungaria úgy véli, a magánszemélyek vásárlásai jövőre is stagnálnak, és a személyi jövedelemadó, valamint a társasági adó változásainak hatása esetleg egy év múlva jelentkezik.
A cégvezető becslése szerint ez évben 53-55 ezer új személygépkocsi és 9000-9200 kisha-szonjármű kerülhet az utakra. A jövő évben ennél valamivel több, 55-60 ezer személyautó és 10 500 kishaszonjármű forgalomba helyezése várható.
Az azonban nagy baj, hogy a magyar márkakereskedői hálózat 200 ezer darabos személygépkocsi-piacra jött létre, úgyhogy az egykori 1200 értékesítési pont helyett talán ha 900 maradt. Eppel János kitért arra is, hogy ugyanilyen arányban csökkent például a Volkswagen-kereskedések száma: a mintegy 120 szalonból 92 maradt, de a cég a kereskedői csődök és felszámolások idején sokat költött arra, hogy a vevők ne veszítsék el az előleget és megkapják a megrendelt autójukat. Ez nagy tehernek bizonyult a Porsche Hungaria számára.
A vállalat ugyanakkor nyolcadik éve a legnagyobb magyar autóimportőr, és személyautó-értékesítése az összpiacból 31, a kishaszonjármű-eladásokból pedig 14,8 százalékkal részesedik. Így a Porsche Hungaria kumulált piaci részesedése közel 10 százalékkal bővül az idén. Az ügyvezető ugyanakkor hozzátette, a cég számára az elmúlt év volt a mélypont, mert nem mentek bele a több importőrvállalat által kezdett árversenybe, amikor is azok hatalmas árkedvezménnyel igyekeztek megszabadulni a készlettől.
Az összesen 149 kereskedésben öt márkát forgalmazó társaság eladásainak 70-80 százalékát adják a közületi és céges flottavásárlások. Az idén a legnagyobb tétel egy 900 darabos értékesítés volt, amelyet a rendőrségi tenderen nyert el a cég.
Antal Pál, a Porsche Bank vezérigazgatója pedig kitért arra, ma már gyakorlatilag nincs svájcifrank- és euróalapú hitelkihelyezés. A piac szűkülése ellenére ugyanakkor a hiteleket nem törlesztőktől visszakapott járművek száma nem csökkent a válság előtti időszakhoz képest, mert a több éve kötött szerződések tulajdonosai továbbra is odakerülnek, hogy nem tudják fizetni a részleteket. A Porsche Bank évente mintegy 400 autót szerez vissza ilyen módon. Lapunk értesülései szerint évek óta 10–15 ezer között mozog a finanszírozókhoz visszakerülő kocsik száma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.