„A fukar mindenit” és a „Hülye azért nem vagyok” reklámszlogen sokáig vonzotta a vevőket az áruházakba. Éveken keresztül a két vállalat a német kiskereskedelem sikertörténetének számított, s 1979-es alapítás óta folyamatosan terjeszkedtek, s úgy tűnt a növekedés megállíthatatlan.
Tavaly azonban, történetének először Németországban stagnálta a Media-Saturn értékesítése. Egyre több vásárló hasonlítja ugyanis össze az árakat az erre szakosodott portálokon, s nem ritkán akadnak olcsóbb árakra – írja a német napilap.
A két elektronikai áruházlánc azonban még továbbra is a Metro konszern hajtómotorja: a decemberi forgalommal együtt 2010 negyedik negyedévében 5,7 százalékkal 6,6 milliárd euróra bővült a forgalmuk előző év ugyanazon időszakához képest. Egy elemző szerint ugyanakkor Németországban több mint 6 százalékkal csökkent az eladás, mivel a vevők az internetre vándorolnak: az olyan online áruházat, mint az Amazon, vagy a kisebb cégek, mint a Notebooksbilliger.de 18 milliárd eurós forgalmat produkáltak tavaly csak Németországban.
A Media-Saturn ennek ellenére nem mutat érdemi online tevékenységet. A Handelsblatt szerint ennek oka a menedzsmentben keresendő: az árakat ugyanis mindig az adott piac vezetői határozzák meg, s ez eddig egy bevált stratégiának bizonyult. Ahol gyenge volt a konkurencia, magasabbak voltak az árak. Az interneten azonban ez nem működik.
A Metro a lapnak küldött közleményében azt írta, a forgalom az előző évhez képest jobban alakult, bár a Media-Saturn kissé alulmaradt a várakozásoknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.