A Cushman & Wakefield szerint 2012-ben a vezető márkák körében várhatóan megnövekszik a nemzetközi terjeszkedés, de a kiskereskedők továbbra is óvatosak és folyamatosan vizsgálják meglévő üzlet portfóliójukat, költségcsökkentés és a profit maximalizálás tekintetében, továbbra is leginkább a nagyvárosok kiemelkedő "high street" és bevásárlóközpont lokációkra fókuszálva.
Azonban, míg ebben az évben az aktivitás a kiemelkedő ingatlanok és helyszínek felé irányult, a kevésbé kockázatkerülő kiskereskedők és befektetők nyitnak a célpiacok felé. Sok kiskereskedő kifejezetten nyitott a fejlődő piacok és a fejlett piacok kisebb városai irányába. A fókusz azonban minden esetben a legkiemelkedőbb lokációkon és a jól kialakított ingatlanokon van.
A jelenleg 2011-re előre jelzett 6,8 millió négyzetméter új kiskereskedelmi terület átadása több fejlesztés késlekedése miatt nem fog teljes egészében megvalósulni. A kiskereskedők azon versengenek, hogy üzleteiket és üzemeltetési stratégiájukat a vásárlói élmény fokozásának érdekében megváltoztassák és a legkiélezettebb verseny a "multi-channel" ajánlatok, az m-kereskedelem, valamint az e-kereskedelem területén várható.
David Hutchings, a Cushman & Wakefield európai piackutatási csapatának vezetője szerint az alacsonyabb infláció és kamatok várhatóan jó hatással lesznek a vásárlóerőre 2012-ben és a hitelválság várhatóan stabilizálódik. Azt azonban, hogy ez mikor fog bekövetkezni, senki sem tudja és a jelenlegi bizonytalanság, munkanélküliség és magasabb adók továbbra is óvatosságra intik a vásárlókat. A cég szerint a bevásárló utcák jobban teljesítenek majd, mint a bevásárlóközpontok, mely a luxusmárkák keresletének és a "mass-market" kereskedők kiemelkedő lokációjú üzletek iránti igényének köszönhető, valamint a "retail warehousing" felemelkedése is hatással lehet rá, hiszen az olcsóbb iránt nagyobb a kereslet. A "designer outlet" koncepciók is várhatóan tovább fejlődnek, mivel az elmúlt években ezek forgalma a recesszióra való tekintettel a többi koncepcióval ellentétben megnövekedett.”
A Cushman & Wakefield szerint a luxus és a felső kategóriás kiskereskedők továbbra is jól teljesítenek majd. A visszafogott költekezés és a vásárlók árérzékenysége kedvez az olyan áruházláncoknak, mint a Lidl, az Aldi, a Primark és a H&M, amelyek folyamatosan terjeszkednek és nem befolyásolja őket annyira a gazdasági bizonytalanság és a vásárlók egyre inkább a jó minőségre törekszenek, ami a luxusmárkáknak is kedvez.
A növekvő kínálatnak köszönhetően 7,5 százalékos volumennövekedéssel a befektetések tekintetében javulás várható ebben az évben (41,7 milliárd euró) és 10-15 százalék 2012-ben (körülbelül 47 milliárd euró). A teljesítmény trendek továbbra is változatosak lesznek, ahogy a piac a kockázatok miatt kiéleződik. A nagyobb ingatlanok hozamcsökkenésére számítunk, mely a kereslet és a kínálat kiegyenlítődéséből és a kamatokból adódik, de a másodlagos városokban ez nem jellemző, hisz itt az épületek még mindig az első és másod kategória határán mozognak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.