A magyar munkavállalók erős kettesre értékelik főnökeik teljesítményét - legalábbis egy vizsgán ennyit érne a lehetséges 10-ből megszerzett 5,9 pont. Mindössze a válaszadók 29 százaléka számolt be arról, hogy megfelelő felkészítést kapott munkahelyi főnökétől ahhoz, hogy sikeres legyen a jövőben. 55 százalék ezzel szemben úgy véli, nem kapta meg ehhez a kellő felkészítést, 16 százalék pedig bizonytalan.
A megállapítások a Kelly Global Workforce Index felmérés részei, ami mintegy 97 000 ember véleményét gyűjtötte össze 30 országból, köztük több mint 7 300 magyar munkavállalóét. A felmérés résztvevőinek majdnem fele (45 százalék) ajánlaná jelenlegi munkáltatóját barátjának vagy ismerősének.
Magyarországon az "Y" generáció (a 18-29 éves korosztály) és az "X" generáció (a 30-47 éves korosztály) képviselői egyetértenek abban, hogy az "X" generáció tagjai közül kerülnek ki a legjobb vezetők, a "baby boomer" generáció (a 48-65 éves korosztály) tagjai ugyanakkor kifejezetten meg vannak győződve róla, hogy az ő generációjukhoz tartozó menedzserek nyújtják a legjobb teljesítményt.
A válaszadók 27 százaléka szerint a jó főnök legfontosabb ismérve a vezetési stílus; ezt követi a jövőkép és a világos iránymutatás (21 százalék) majd a személyiség (19 százalék). A válaszadók csaknem fele (45 százalék) véli úgy, hogy a munkahelyén jellemző vezetési stílus leginkább a munkatársak bátorítására vagy bevonására épül. 38 százalék ezzel szemben úgy gondolja, hogy az ő munkahelyén ellentmondást nem tűrő vagy kifejezetten elnyomó vezetési stílus uralkodik.
A résztvevők valamivel több mint egyharmada (34 százalék) állítja, hogy munkahelyi erőfeszítéseit elismerik és díjazzák. A válaszadók között, akik úgy érzik, munkájukért elismerésben részesülnek, majdnem kétharmad (65 százalék) azok aránya, akiknél ez azt jelenti, hogy "felfigyel rájuk a menedzsment", míg 21 százalék prémiumban vagy más, hasonló ösztönzésben részesül, 11 százalék pedig valamilyen erre a célra létrehozott program keretében kapja meg a megérdemelt elismerést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.