Az amerikai kábeltelevíziós piacot olyan óriások uralják, mint a Comcast és a DirecTV, akik szintén megakonszernektől vásárolják a tartalmát, élükön a Disneyvel és a Time Warnerrel. Az internetes szektor friss titánjai, így az Amazon és a Google úgy gondolják, hogy a 100 milliárd dolláros piac megérett a változásra, hiszen változnak a nézői szokások, miközben az előállítási költségek emelkednek.
Eddig még egyik újoncnak sem sikerült áttörést elérnie, de a tech ikon Intel úgy gondolja, képes lesz erre. A világ legnagyobb csipgyártója egy speciális set-top boxra épülő üzleti modellen dolgozik, amelynek legfontosabb ismérve, hogy képes azonosítani a nézőtípusokat, vagyis feltárni, hogy a közönség milyen nemű, mik a preferenciái és ez célzott reklámozást tesz lehetővé. Ezzel a piac egyik régi gondja oldódhatna meg, a cégek ugyanis úgy gondolják, hogy a Nielsen hagyományos, 50 ezer háztartásra kiterjedő közvéleménykutatása nem ad elég pontos képet a médiafogyasztásról. "Azt mondták, a rendszer elég interaktív lesz ahhoz, hogy többet kereshetünk a reklámokkal, de ezt egyelőre nem igazán látjuk bizonyítottnak" – fogalmazott a Reutersnek egy a tárgyalásokon résztvevő menedzser, míg az Intel nem kommentálta a híreket.
Az Intel egyébként továbbra is a PC piacon uralkodik, az általa gyártott csipek a piac 80 százalékát fedik le, miközben az egyre terjedő okostelefonok és táblagépek többnyire más gyártók processzoraival futnak. A vállalat illetékesei névtelenül elmondták: az a törekvés, hogy vezető szerepet szerezzenek az otthoni szórakoztató rendszerekben, hogy azután erre építve jelenjenek a piacon internetes televíziós adásaival. Figyelemreméltó, hogy egyelőre az általa támogatott, a Google által levezényelt okostévé projekt sem ért el jelentős sikereket, de tény, hogy az Intel kifejezetten okostévékhez tervezett csipjeit már a Comcast is terjeszti. Ilyen például az X1 platform, amellyel a nézők az okostelefonjuk segítségével irányíthatják a televízióit. Az informátorok szerint a cég most olyan csomagot javasol a médiacégeknek, amelyek a hagyományos kábeltévés csomagokat és az on demand tartalmakat ötvözik.
A legnagyobb nehézség az, hogy a médiakonszernek nem szívesen adják át a műsorok licenszeit, ha úgy látják, hogy ezzel saját kiépült közönségüket építik le. Az Intel a költségek féken tartása érdekében kisebb csatornacsomagokat szeretne megvásárolni, a 100 csatornánál kisebb csomagokat azonban a tulajdonosok csak jelentős prémium ellenében adják át. "Miért akarnám elhalászni az előfizetőket a szolgáltatóktól, ha alacsonyabb lesz az ár?" – fogalmazott egy médiaszakértő a Reutersnek. Mindenesetre a problémán nagyágyúk dolgoznak: a csapatot Erik Huggers, korábbi Microsoft és BBC alkalmazott vezeti, akit Garth Ancier, a BBC Worldwide America volt elnöke volt elnöke segít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.