Az MTI-hez eljuttatott összegzésük szerint a magyar élelmiszeripar korábban dinamikusan növekvő ágazata a csökkenő kereslet és a növekvő költségek miatt 2004–2011 között összességében 11 milliárd forint veszteséget halmozott fel. Az éves szinten 170 milliárd forint termelési értéket előállító, közvetve és közvetlenül több tízezer embernek munkát adó ágazat tavaly több száz fős elbocsátásokra kényszerült. A Magyarországi Üdítőital-, Gyümölcslé- és Ásványvízgyártók Szövetsége szerint várható, hogy az elbocsátások idén is folytatódnak.
Az alkoholmentes italok belföldi piaca – az ásványvizek kivételével – évek óta zsugorodik. A kedvezőtlen folyamat 2008-tól felgyorsult. Több jelentősebb gyártó, így a Bognár Szörp, és a HeyHo márka gyártója, az ELMA mára működésképtelenné vált. A szénsavas üdítőitalok fogyasztása csaknem egy évtizede folyamatosan csökken, ma már 20 százalékkal kevesebb termék fogy, mint 2003-ban.
A gyümölcslevek értékesítése 10 százalékkal esett vissza 2007-óta. Ez utóbbi trend nemzetgazdasági szempontból azért is különösen káros, mert a gyümölcslevek gyártói a magyar gyümölcsök egyik legfontosabb felvevő piacát jelentik, amely területen jelentős fejlődés is elérhető lenne – vélekedik a szövetség. A felmérés szerint tavaly a szénsavas üdítőitalok és a gyümölcslevek értékesítéséből befolyó áfabevétel 11 százalékkal, 3,5 milliárd forinttal volt kisebb, mint 2005-ben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.