Így a világ egyik vezető motorgyára lesz a 60 ezer négyzetméteresre bővült üzem, ahol május első hetében lezajlott a próbagyártás, így a tervezett három motorcsalád közül az első, az 1,6 literes benzinmotor sorozatgyártása az utolsó negyedévben megkezdődhet.
Az Opel – amely 1991 és 2010 között 735 millió eurót fektetett be Szentgotthárdon – az elmúlt évben mintegy 100 millió eurót fordított új motorgyára építésére, de az összesen 500 millió eurót meghaladó beruházássorozat 2014 végén zárul le teljesen. A tavaly 178 fővel gyarapodott, s az idei első fél évet 800 fővel zárt cég négy év alatt összesen nyolcszáz új munkahelyet teremt, így 2015-ben már 1400 embernek ad munkát. Az idei évre előirányzott 200 új alkalmazott felvétele a második fél évben történik.
Az Opel Szentgotthárd Kft. a második negyedévben több motort szerelt össze, mint az első negyedévben, annak köszönhetően, hogy márciustól elindult a kiszállítás az anyavállalat – General Motors – amerikai gyáraiba. Így a gyárban a tavalyi 222 ezernél mintegy 40 százalékkal több motor készül az idén: a végleges darabszám ugyan a megrendelések beérkezésétől függ, de az már biztosnak látszik, hogy 300 és 320 ezer között lesz. Ennek közel kétharmadát az Egyesült Államokba és a mexikói General Motors-gyárak számára készítik, de tízezres nagyságrendben szállítanak Kínába és Dél-Koreába is. A cég most az 1,6 és 1,8 literes motorokat gyártja és szállítja a tengerentúlra, amelyeket Chevrolet Sonic és Cruse modellekbe építenek be.
Az Egyesült Államokat leszámítva a többi bejáratott piacnak számít az Opel Szentgotthárd számára, hiszen másfél éve kezdődött a motorkomponensek és kisebb darabszámban a motorok szállítása az ottani General Motors-gyárak számára.
Az Opel által Flex Motorgyárnak elnevezett új üzem attól „flex” üzem, hogy a különféle motorok – a dízelüzemű és a benzines, a három- és négyhengeres, az ezer köbcentis és 1,6-os – ugyanazokon a gyártósorokon készülhetnek. Év végén az 1,6 literes benzinmotorral indul a sorozatgyártás, a jövő év elején a szintén 1,6 literes dízel lesz a következő, majd egy évvel később kerül sorra az ezer köbcentis, háromhengeres benzinmotorcsalád. A termelés teljes felfutása után az Opel új motorjaiból évi félmillió készül itt. Az új gyár elkészülte után is megmaradnak az 1,6 és az 1,8 literes motorok gyártósorai, hiszen az azokon készülő motorokra a következő 3-4 évben még lesznek megrendelések.
Marad a Fiat Olaszországban
A Fiat vezérigazgatója, Sergio Marchionne azt nyilatkozta, hogy nem tervezik az olaszországi gyárak bezárását annak ellenére, hogy 700 millió euró veszteséget realizáltak Európában, miközben a tengerentúli és a feltörekvő piacokon jól szerepel a cég. Ugyanakkor továbbra sem tervezik megvalósítani a még 2010-ben bejelentett 20 milliárd eurós beruházást. Azt is mondta, hogy soha nem beszélt leépítésekről, nem javasolt gyárbezárásokat, és nem mondta, hogy távozni készül a cégtől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.